کد خبر: ۲۳۱۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
نماینده کارگران در شورای عالی کار:
نماینده کارگران در شورای عالی کار، وعده ۱۱ ماه قبل وزیران کار، صنعت و اقتصاد مبنی بر عدم اجازه افزایش نرخ تورم بیش از ۲۰ درصدی محقق نشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آیت اسدی با اشاره به اینکه تعیین تکلیف دستمزد سال آینده کارگران به صورت منطقه ای باید در شورای عالی کار بررسی شود به تسنیم، اعلام کرد: پیشنهادات وزارت اقتصاد، کلی گویی بوده و روشن و واضح نیست. رئیس‌جمهور هم اصلاح مزد بر اساس تورم را وعده داده بود و کارگران اولاً خواهان ورود مستقیم وی به مباحث مزدی هستند و ثانیاً از نمایندگان مجلس می‌خواهند از خواب گران بیدار شوند و دست‌کم در سال پایانی نمایندگی، مزد را به پای تورم برسانند.

وی ادامه داد: در دولت چندین پیشنهاد برای مزد سال آینده وجود دارد که نشان می دهد کارگران در این شرایط تورم نباید بر روی طرح های کلی دولت فکر کنند. طبق مصوبه مجلس دستمزد کارکنان دولت و کارگران هم باید بر اساس تورم افزایش یابد اما متأسفانه اخبار دیگری درباره افزایش مزد کارمندان شنیده می شود که به هیچ وجه قبول نبوده و در تمام سال های بعد از تصویب قانون کار، چنین مقایسه ای نشده است.

اسدی افزود: وعده وزیران کار، صنعت و اقتصاد در جلسه اسفندماه شورای عالی کار مبنی بر عدم اجازه افزایش نرخ تورم بیش از 20 درصدی هم محقق نشد. قول وزیر کار هم این بود که در صورت افزایش حقوق کارکنان دولت در سال جدید، مزد کارگران نیز ترمیم شود. بنابراین تنها خواسته نمایندگان جامعه کارگری طی چند ماه گذشته این بوده که جلسه ترمیم مزد کارگران برگزار شود. این مطالبه در قالب دو نامه خطاب به وزیر کار مکتوب و اعلام شده هیچ ارتباطی به مسئله حقوق کارکنان دولت ندارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار