کد خبر: ۲۳۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
سازمان اموال تملیکی اعلام کرد:
طبق اعلام سازمان اموال تملیکی، حدود ۲۱۴ هزار متر مربع از اموال ابر متهم اقتصادی به ارزش بیش از ۳ هزار میلیارد تومان شناسایی شد و به بیت‌المال بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، ابتدای شهریور سال جاری انتشار خبری مبنی بر فرار علیرضا شهمیری متهم اخلال‌گر نظام اقتصادی به دلیل قاچاق ارز، فضای روانی را دچار التهاب کرد و رسانه‌های خارجی و داخلی فرار وی را از قبل برنامه‌ریزی‌ و هماهنگ شده اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، کمتر از دو ماه پس از این اتفاق سرانجام این مفسد اقتصادی در اواسط مهر توسط وزارت اطلاعات به هنگام خروج از مرز در استان آذربایجان شرقی دستگیر و مجدداً روانه زندان شد.

البته با وجود دستگیری این متهم همچنان شبهاتی پیرامونی بازپس‌گیری اموال شهمیری مطرح شده و برخی هنوز از عدم شناسایی اموال غیر مشروع وی خبر می‌دهند. بر اساس اعلام مسئولان در سازمان اموال تملیکی تاکنون بیش از 17 ملک در استان تهران، 6 و 8 ملک در استان البرز و مازنداران شامل حدود 214 هزار مترمربع املاک و به ارزش 3 هزار میلیارد تومان شناسایی شد و به بیت المال بازگشت.

شهمیری از متهمان اقتصادی است که سال 92 به اتهام اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی از طریق قاچاق ارز بازداشت و به پرداخت 500 میلیارد تومان جریمه نقدی در آن مقطع زمانی هم محکوم شده بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار