کد خبر: ۲۳۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
رییس کل بانک مرکزی گفت: با توجه به رشد اخیر نرخ ارز، بزودی پیش فروش آغاز شده تا اطمینان اقتصادی بازگردد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا فرزین در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان تهران گفت: از ابتدای سال تمرکز بر تثبیت شاخص های اقتصاد کلان گذاشته شد تا اقتصاد قابل پیش بینی بوده و تلاش بر این بوده که نرخ ارز در بازار غیررسمی تثبیت شود. آخرین عددی که در مرکز مبادله عرضه شد ۹۵ میلیارد دلار بوده که ۱۰ و ۶۰ درصد بیشتر از یک و ۴ سال گذشته بود.

وی افزود: نرخ ارز در چند هفته گذشته به دلیل تلاطمات سیاسی رشد کرد اما با پایان این تلاطم، رشد ارز تمام و روند کاهشی هم شروع شده است. به زودی ارز پیش‌ فروش خواهد شد تا اطمینان خاطر در مورد نرخ ارز به وجود آید. سیاست مهار نقدینگی و رشد پایه پولی دنبال و طبیعی است که در بین برای برخی واحدهای تولیدی مشکل ایجاد شود. برخی پروژه ها تامین مالی نمی‌شود و در دنیا اینطور نیست که تامین مالی فقط بر گردن بانک باشد. تمرکز صرف بر نظام بانکی می تواند آثار تورمی داشته باشد.

فرزین توضیح داد:‌ سال آینده سیاست اصلاح نظام بانکی دنبال و طی سال جاری دو موسسه منحل و یک موسسه دیگر هم منحل خواهد شد. ۸ بانک در جهت اصلاح قرار گرفته و درصورت و عدم اصلاح با آن ها برخورد می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام




 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار