کد خبر: ۲۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
پانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم،کیف،کفش و صنایع وابسته از امروز در تهران گشایش یافتند.
پانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت، در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران گشایش یافت .

در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران 240 شرکت داخلی و 110 شرکت خارجی از ایتالیا ، جمهوری چک ، آلمان ، ترکیه ، چین ، فرانسه ، استرالیا و کره جنوبی، جدید ترین کالاها ، تولیدات و محصولات خود را در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند . 


این نمایشگاه با استقبال 100 درصدی شرکت های خارجی در فضایی بالغ بر 25 هزار متر مربع شامل فضای باز نمایشگاهی و 10 سالن برپا شده است .


در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران انواع یخچال، یخچال فریزر، فریزر، کولر، ماشین لباسشویی، اجاق‌گاز، بخاری، آبگرمکن، پکیج، شومینه، سیلندر گاز، کباب پز، جاروبرقی، اتو، آبمیوه‌گیری، سشوار، چرخ‌گوشت، پنکه، آسیاب، سرخ‌کن، چای‌ساز، ساعت، چرخ خیاطی،ترازو، آبسردکن انواع ظروف چینی، بلور و کریستال، تفلون، نقره، ملامین، استیل، سرویس آشپزخانه، انواع لوازم صوتی و تصویری: تلویزیون، ضبط صوت، دی وی دی و آبسرد‌کن، انواع: سینک، هود، هواکش، سماور، تصفیه آب، سبزی خردکن و قطعات مربوط به صنعت لوازم خانگی، در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.


برگزاری هشت کارگاه تخصصی با موضوع های بهینه سازی مصرف سوخت و انرژی در صنعت لوازم خانگی و تکنولوژی نوین تولید و ساخت لوازم خانگی، از برنامه های جانبی نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران است. 


اشتغالزایی، افزایش صادرات، افزایش رادمان و حمایت از تولید داخلی، آشنائی شرکت های ایرانی با آخرین تکنولوژی های روز دنیا در صنعت لوازم خانگی، آشنائی با نوین ترین برنامه ها و فناوریهای تولید و ایجاد زمینه تبادل اطلاعات و تجربیات بین متخصصان وتولیدکنندگان این صنعت،مهمترین اهداف برگزار این نمایشگاه است . 


قرار است در روزهای برگزاری این نمایشگاه چند هیئت تجاری و بازرگانی از کشورهای مختلف در نمایشگاه حضور یابند و از آن بازدید کنند و با تولید کنندگان لوازم خانگی کشورمان وارد مذاکره شوند. 


هر چند صنعت لوازم خانگی کشورمان درسال های اخیر با رکود نسبی مواجه شد اما از نظر کیفیت کاملا با کالای کشورهائی همچون؛ چین، کره جنوبی ، برزیل ، ترکیه و آمریکا قابل رقابت است که با این وجود قیمت برخی محصولات داخلی تا 50 درصد ارزان تر از کالای مشابه خارجی است. 


برخی از محصولات لوازم خانگی تولید داخل از جمله کولر آبی، بخاری گازی، آب گرمکن، اجاق گاز، چرخ خیاطی و ماشین لباسشویی به دیگر کشورها صادر می شود و سالانه بیش از250 میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد. 


در صنعت لوازم خانگی کشور400 واحد تولیدی کوچک و بزرگ فعال هستند و30 هزار نفر نیز به صورت مستقیم در این واحدها اشتغال دارند. پانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران از امروز تا 9 آذر هر روز از ساعت 9 تا 17در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آماده بازدید علاقه مندان است.


دومین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم، کیف ، کفش و صنایع وابسته 



دومین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم ، کیف ، کفش و صنایع وابسته با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران اغاز بکار کرد .


درمراسم گشایش این نمایشگاه روسای  اتاق اصناف کشور ، اتاق بازرگانی ایران ، سازمان توسعه تجارت ، کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و اتحادیه ها و انجمن های مرتبط حضور داشتند .


در این نمایشگاه 170 شرکت داخلی و 70 شرکت خارجی از ایتالیا ، ترکیه ، چین ، هند ، آلمان و فرانسه جدیدترین تولیدات صنعت چرم و صنایع وابسته را در سالن های 6 - 7 - 8 و 27 نمایشگاه بین المللی تهرانبه نمایش گذاشته اند . 


حضور یک هیئت بزرگ و تجاری از ایتالیا و همچنین حضور انجمن صنعت چرم جهان در نمایشگاه چرم تهران ، از رویدادهای مهم اقتصادی و تجاری این حوزه محسوب می شود. 


در دومین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم ، کیف ، کفش و صنایع وابسته؛ انواع محصولات و تولیدات چرمی شامل کیف های مختلف اداری ، زنانه ، مردانه ، انواع کفش های چرمی مردانه و زنانه ، محصولات لایه چرمی، انواع لباس های چرمی ، انواع چرم گاوی ،چرم اشبالت، چرم میشی، چرم گوسفندی، چرم بزی، چرم مصنوعی، انواع دستگاههای لیزری، دستگاه پرس،دستگاههای جین زن، انواع ماشین های دوخت و دیگر صنایع و تجهیزات ارائه و به نمایش عموم گذاشته شده است . 


معرفی دستاوردها ، ظرفیت ها و توانمندیهای کارخانه ها،شرکت ها و کارگا های داخلی، توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید صادراتی، ارائه پتانسیل ها و توانمندیهای صنعت چرم کشور، نمایش آخرین تحولات و دستاوردهای علمی، فنی و صنعتی داخلی و خارجی این حوزه ، فراهم آوردن بستر مناسب برای انتقال بیشتر فناوریهای روز به کشورمان ، ایجاد ارتباط‌های تجاری جدید و تقویت روابط قبلی، انتقال دانش، تکنولوژی و تجربیات ، آشنائی با الگوهای موفق جهانی درعرصه صنعت چرم ، فراهم کردن زمینه های لازم برای سرمایه گذاری شرکت های داخلی و خارجی و کار آفرینی و اشتغال پایدار ؛ مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است . 


چرم از گذشته در جهان جزو کالاهای لوکس محسوب می‌شد و همچنان برندها و نام‌های بزرگ برای تولیدات خود از چرم استفاده می‌کنند. ایران با پیشینه سه‌هزارساله، اولین و قدیمی‌ترین تولیدکننده چرم جهان است و آثار باستانی به یادگارمانده از دوران پیش از میلاد نشان می‌دهد که ایرانیان حدود 1500 سال قبل از میلاد از پوست برای تهیه لباس ، کفش و جنگ افزار استفاده می‌کردند. 


نخستین کارخانه چرم‌سازی ایران در سال 1312 در همدان و دومین کارخانه در سال 1314 در تبریز ایجاد شد و امروز ایران هم جزو 3 کشور اصلی درتولید پوست و صادرکننده محصولات نیم ساخته محسوب می شود هرچند ایتالیا بود که صنعت چرم را با تولید و صادرات محصولات متنوع از پوست‌های مختلف به رونق و شهرت جهانی رساند .


کشورمان یکی از بزرگترین تامین‌کننده‌های صنعت دباغی در جهان در بحث چرم سبک محسوب می شود البته صنعت چرم سازی سبک در ایران متاسفانه بسیار اندک است و از آنجایی که میزان پوست استحصالی بسیار بالاست و میزان مصرف داخلی تنها امکان جذب 10 تا 15 درصد مقدار پوست موجود در بازار داخلی را دارد ، مازاد آن به صورت نیمه ساخته شده صادر می شود .


متاسفانه در حال حاضر این صنعت کشورمان با مشکلات بسیاری از جمله ماشین الات مستهلک روبرو است ولذا حدود 85 درصد از کل میزان صادرات پوست ما به صورت سالامبور و وت بلو که محصول نیم ساخته است انجام می‌شود و سالانه از محل صادرات این محصولات حدود 200 میلیون دلار ارز وارد کشور می شود .


دومین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته از 6 تا 9 آذر از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آماده بازدید علاقه مندان است.

نام:
ایمیل:
* نظر: