کد خبر: ۲۳۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۳
وزیر صنعت برای خروج سایپا و ایران خودرو از زیان و عدم شمول لغو پذیرش، خواستار رفع موانع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها از دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس علی آبادی وزیر صنعت در نامه‌ای به محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، اعلام کرد: افزایش زیان انباشته شرکت‌های سایپا و ایران خودرو منجر به شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت برای سومین سال متوالی شده و بر اساس مصوبات هیات پذیرش اوراق بهادار در صورت عدم خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت تا ۳۱ تیر سال آینده نماد آنها لغو پذیرش و از بازار دوم معاملات بورس به بازار پایه فرابورس منتقل خواهد شد.

این امر با توجه به حضور بیشمار سهامداران خرد و اثر قابل ملاحظه معاملات دو نماد در روند شاخص کل، تبعات منفی برای سهامداران به واسطه کاهش ارزش دارایی‌ها و به تبع آن بازار سرمایه خواهد داشت.

با عنایت به شرایط حاکم بر صنعت خودرو و افزایش زیان دو خودروساز بزرگ در نیمه نخست سال، خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت از طریق کاهش زیان انباشته تا مهلت تعیین شده امکان‌پذیر نخواهد بود و انجام افزایش سرمایه از محل مازاد ارزیابی دارایی ها به عنوان تنها راهکار عملیاتی جهت خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت است که به واسطه ثبت افزایش سرمایه از این محل در اردیبهشت سال ۹۹ توسط دو شرکت و عدم امکان استفاده تا ۵ سال پس از آن تا اردیبهشت سال ۱۴۰۴ با مانع قانونی مواجه است.

بنابراین در جهت رفع موانع ایجاد شده و با توجه به مفاد ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی، مساعدت لازم را برای صدور مجوز انجام افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای دو خودروساز بزرگ به صورت معاف از مالیات و صرفاً برای یک بار تا تیر ماه سال ۱۴۰۳ مبذول کنید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار