کد خبر: ۲۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
معاون وزیر نفت خبرداد
معاون وزیر نفت از آغاز مذاکره با مقامات اتحادیه اروپا و آمریکا برای آغاز لغو تحریم‌های نفتی ایران خبر داد و گفت: تا ژانویه سال آینده میلادی قرار است آمریکا و اتحادیه اروپا کل تحریم‌ها را لغو کنند.
 امیرحسین زمانی‌نیا امروز در کنفرانس معرفی قراردادهای نفتی ایران با بیان اینکه تحریم‌ها به یک ریسک بزرگ برای سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ نفت و گازی جهان در ایران تبدیل شده بود، اظهار داشت: پیش بینی می شود با لغو تحریم‌ها این ریسک بزرگ از پیش روی فعالیت‌های شرکت‌های بزرگ نفت و گاز جهان در ایران برداشته شود.

معاون امور بین‌الملل وزیر نفت با اشاره به آغاز مذاکرات جدید ایران با اتحادیه اروپا و آمریکا، تصریح کرد: در این مذاکرات مقرر شده است که دولت‌های عضو اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا تحریم‌های پیش روی صنعت نفت و گاز ایران را به طول کامل لغو کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه حتی در دوران پساتحریم موضوع لغو تحریم‌ها به دقت توسط ایران در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکا رصد خواهد شد، توضیح داد: شرکت‌های نفتی خارجی باید از ریسک تحریم‌های نفتی ایران توسط دولت‌های خود به دور باشند که قطعا این موضوع منجر به افزایش قدرت سرمایه گذاری شرکت‌های نفتی معتبر اروپایی و جهانی در صنعت نفت ایران خواهد شد.

زمانی‌نیا با اعلام اینکه در این مذاکرات حتی از مقامات اتحادیه اروپا و آمریکا درخواست شده که تحریم‌های نفتی که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا و یا سازمان های مشابه بر علیه صنعت نفت ایران اعمال شده، به طور کامل لغو شود، تاکید کرد: در دوران پساتحریم دولت‌های اروپایی باید در قالب مشوق‌هایی با شرکت‌های نفتی به منظور سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز ایران وارد مذاکره شوند.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه هم اکنون ایران از نظر شاخص‌های متعدد یکی از مطمئن‌ترین کشورها برای سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز حتی با سقوط قیمت نفت در بازار است، خاطرنشان کرد: در بین کشورهای منطقه، ایران بهترین بستر برای سرمایه گذاری خارجی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: