کد خبر: ۲۳۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴
مدیرعامل منطقه آزاد کیش با تاکید بر لزوم فراهم شدن فضای جذب سرمایه‌های خارجی گفت: هدف اصلی دولت تحقق خروج غیرتورمی از رکود و توسعه بانکداری بین المللی و رونق بورس است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛ محمد مونسان با اشاره به اینکه رشد اقتصادی کشورها در گرو بهبود فضای کسب و کار و برنامه‌‌های بلندمدت است، گفت: سیاست‌‌گذاران اقتصادی با آگاهی، اطلاعات و شفافیت در اقتصاد می‌توانند به سمت بهبود و توسعه حرکت کنند.
 
مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه GDP کشور بر اساس گزارش سازمان ملل در سال 2012 تقریبا معادل 552 میلیارد دلار بوده و در رتبه 22 قرار داشتیم، اظهار داشت: بر اساس گزارش بانک جهانی، در سال 2013 معادل 369 میلیارد دلار بوده و در جدول رتبه 32 را به خود اختصاص داده‌ایم که این موضوع بیانگر کاهش بی‌سابقه نرخ رشد اقتصادی با ارقام منفی و کوچک‌ تر شدن اقتصاد ایران است.
 
مونسان ادامه داد: نرخ تورم از 40 درصد در سپتامبر 2013 به 21 درصد، در سپتامبر 2014 رسیده که بر اساس پیش‌ بینی‌ها این روند در اکتبر 2014 به کمتر از 20 درصد خواهد رسید. همچنین نرخ رشد اقتصادی از منفی 6.8 درصد در سال 2012 به منفی 1.9 درصد در سال 2013 رسیده؛ البته نرخ رشد اقتصادی سه ماهه اول سال‌ جاری 4.6 درصد بود.
 
وی افزود: فضای کسب و کار برای جذب سرمایه‌ گذاران خارجی با رفع موانع سرمایه‌‌گذاری و بسترسازی همکاری‌‌های بین‌المللی در زمینه‌های بانکی، بازار سرمایه و ابزارهای توسعه تجارت بهبود می‌یابد.
 
مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: اهداف اصلی دولت تحقق خروج غیرتورمی از رکود و توسعه بانکداری بین‌المللی و رونق بورس اوراق بهادار و گردشگری بین‌المللی و... است که پیگیری می‌شود. توسعه ظرفیت‌‌های تجارت بین‌الملل و توسعه زیرساخت‌‌ها و همکاری‌‌ نزدیک با شرکا در جزیره کیش می‌تواند به عنوان دروازه‌ای برای ورود به عرصه رقابت جهانی باشد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: توسعه ، بانکداری ، تورم ، رکود
نام:
ایمیل:
* نظر: