کد خبر: ۲۳۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
موسسه تحقیقاتی هلند برای فعالیت های لرزه ای (SSGEOS) نسبت به «وقوع زمین لرزه ویرانگر با بزرگی ۸ ریشتر در روز جمعه ۱۹ آوریل» هشدار داد.
 

موسسه تحقیقاتی هلند برای فعالیت های لرزه ای (SSGEOS) نسبت به «وقوع زمین لرزه ویرانگر با بزرگی ۸ ریشتر در روز جمعه ۱۹ آوریل» هشدار داد.

 وب سایت وتو در این باره نوشت: این موسسه با اشاره به اینکه وقوع زمین لرزه مذکور به «دلیل اقتران زمین با سیاره عطارد رخ خواهد داد»، آورده است: «همین اقتران همراه با کامل شدن ماه، باعث وقوع زمین لرزه ویرانگر در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۳ شده بود.»

 

«فرانک هاگربیتز» دانشمند و زلزله شناس هلندی با تایید این موضوع، خواستار آمادگی برخی کشورها از جمله ترکیه برای وقوع چنین زمین لرزه ای شده و مدعی شده است که برخی کشورها باید از بیستم تا ۲۴ آوریل برای وقوع چنین زلزله ای آماده باشند.

 

موسسه مذکور در این بار ه آورده است: «نوزدهم آوریل، زمین و عطارد در یک درجه و دقیقه یک برج قرار می گیرند و این اقتران تنها دو بار با کامل شدن ماه همراه شده است که هر دوبار باعث وقوع زمین لزه ۸ ریشتری در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۳ شده است. این بار با کامل شدن ماه هم زمان نیست اما چهار روز تا کامل شدن فاصله دارد.»

 

هاگربیتز در واکشن به این موضوع آورده است: «مطالعه هندسه سیاره برای درک جهان ضروری است.»

 

وقتی یکی از کابران از این زلزله شناس هلندی پرسید که آیا امکان وقوع زمین لرزه ویرانگر در ترکیه و منطقه واقع در اطراف آن وجود دارد، گفت: «هنوز شاخص های مشخصی نداریم اما در روزهای آتی بویژه از بیستم تا ۲۴ آوریل آماده خواهیم بود.»

 
 
 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار