کد خبر: ۲۳۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳

نواندیش: مدیران کانون ها و فعالان صنفی و بازنشستگان صندوق کشوری شامل کانون های معلمان و فرهنگیان بازنشسته در نامه ای به رئیس جمهور و برخی دیگر از مقامات پیگیر بیمه تکمیلی درمان طبق ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری شدند.

 

در این نامه آمد

ه است:

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر رئیسی

باسلام واحترام
همانطور که مستحضر هستید قانون مدیریت خدمات کشوری در سال ۱۳۸۶ به صورت ۵ سال آزمایشی از تصویب مجلس گذشت ، اما متاسفانه این دوره ۵ ساله به بیش از ۱۰ سال طول کشید و سرانجام در اسفند سال ۹۷ به صورت دائمی به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسید ، یکی از مواد این قانون ، ماده ۸۵ درباره بیمه تکمیلی درمان می باشد .

 

این ماده قانونی فقط نیاز به یک آئین نامه اجرایی توسط هیئت وزیران دارد .
اما متاسفانه درطول این ۱۷ سال دولت ها از نوشتن آیین نامه اجرایی آن امتناع ورزیده و این وظیفه ی مهم را به صندوق بازنشستگی کشوری ، حواله داده است ، که متأسفانه  صندوق کشوری هم از عهده ی این مهم بر نیامده است ! و بازنشستگان کشوری در شرایط بسیار بحرانی درمان قرار دارند .
هر چند بسیاری از وزارت خانه ها بدون نوشتن آیین نامه اجرایی این ماده قانونی را در حق بازنشستگان خود اجرایی می‌نمایند.

 

فقط مانده چند وزارتخانه از جمله آموزش وپرورش

لذا؛
ما مدیران کانون ها و فعالان صنفی و بازنشستگان صندوق کشوری ، از شما به عنوان ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و رئیس هیئت دولت ، تقاضا مندیم در اسرع وقت نسبت به اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت و نوشتن آیین نامه اجرایی آن اقدام نموده تا بازنشستگان صندوق کشوری ، این قشر فرهیخته که جوانی و توان خود را در راه نظام جمهوری اسلامی هزینه نموده اند ، و در این شرایط سخت اقتصادی که دامنگیرش هستند حداقل از درمانی مناسب برخوردار گردند .

 

رونوشت :
✔️ ۱ - به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر قالیباف .
✔️۲ - وزارت آموزش و پرورش
✔️۳ - وزارت کار ، رفاه وتامین اجتماعی
✔️۴ - صندوق بازنشستگی کشوری

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار