کد خبر: ۲۳۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲
مقایسه ۲ سری از گوشی‌های شیائومی، پوکو و ردمی سبب می‌شود تا شما انتخاب بهتری در خرید این مدل گوشی‌ها داشته باشید. هر ۲ این برندها دارای امکانات عالی و قیمتی مناسب هستند.

رپرتاژ آگهی: برای تعریف کلی از این 2 برند می‌توان گفت سری گوشی‌های ردمیRedmi) ) و پوکو (Poco) 2 برند زیرمجموعه شرکت شیائومی (Xiaomi) هستند و محصولات متنوعی از این برندها، در بازار یافت می‌شود. افرادی که قصد خرید از برند شیائومی برای گوشی را دارند، حتما با این سوال مواجه می‌شوند که کدام زیرمجموعه بهتر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت 2 سری تولیدشده از برند شیائومی تفاوت عمده و چشم‌گیری ندارند. برای انتخاب ابتدا باید به نیاز خود از گوشی پی ببرید و تشخیص دهید کدام می‌تواند برایتان مفیدتر باشد. در این مقاله به بررسی این گوشی‌ها می‌پردازیم. پس تا ادامه با ما همراه باشید.

مقایسه 2 سری گوشی‌های ردمی شیائومی و پوکو

برای شروع بد نیست که از هدف تولید این سری‌ها، کمی اطلاعات داشته باشید. گوشی‌های ردمی اغلب از پردازنده‌های میان‌رده و اقتصادی Snapdragon استفاده می‌کنند و رابط کاربری MIUI شیائومی را نیز ارائه می‌دهند.

این گوشی‌ها با قیمت مناسب و عملکرد قابل قبولی وارد بازار شده‌، طراحی زیبایی داشتند و به‌عنوان گوشی‌های هوشمند و اقتصادی از باتری قدرتمند و دوربین خوبی برخوردار بودند. یکی دیگر از ویژگی‌های عالی در این گوشی‌ها، صفحه نمایش میان‌رده‌ای بود که در آن‌ها به‌کار می‌رفت. بااین‌حال در ژانویه 2019 این زیربرند به‌عنوان یک شرکت فرعی، از شیائومی جدا شد.

حال می‌رسیم به گوشی‌های پوکو! ایده اصلی پوکو این است که گوشی‌های هوشمند دارای ویژگی‌های برتر مانند پردازنده قدرتمند و دوربین باکیفیت را با قیمت مقرون‌به‌صرفه عرضه کند. در واقع پوکو یک برند چینی است که در سال 2018 مستقل از شیائومی تاسیس شد.

این برند برروی عملکرد گیمینگ و پردازش گرافیکی تمرکز دارد و برخی از آن‌ها به پردازنده‌های قوی Snapdragon یا MediaTek مجهز شده‌اند. پوکو با عملکرد عالی و قدرت پردازش بالا تولید و عرضه می‌شود و به‌لحاظ کیفیت دارای ویژگی‌های پرچم‌داران خود در بازار است.

با این تفاوت که از قیمت مناسب‌تری نسبت به باقی برندها برخوردار است. اما برای بررسی بیشتر این 2 مدل گوشی باید آن‌ها را طبق موارد زیر مقایسه کنیم:

  • طراحی و کیفیت ساخت بدنه

  • توان پردازشی و عملکرد

  • صفحه نمایشگر

  • بررسی دوربین گوشی‌ها

  • سیستم‌عامل و شرایط به‌روزرسانی

  • عمر باتری گوشی‌ها

  • قیمت و ارزش خرید

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت بدنه

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت بدنه

برای ساخت بدنه گوشی‌ها ردمی از موادی مانند آلومینیوم، شیشه و پلاستیک استفاده می‌شود. در واقع به همین دلیل است که قیمت مناسبی نسبت به هم رده‌ای‌های خود دارد. اما در گوشی‌های پوکو برای ساخت بدنه از پلاستیک و فلزات استفاده کرده‌اند. هدف اصلی در ساخت این نوع بدنه، پایین آوردن قیمت در کنار ارائه امکاناتی عالی بوده است. در برخی از مدل‌ها از Corning Gorilla استفاده می‌کنند و این امر سبب شده تا پوشش خاصی برای جلوگیری از به جا ماندن اثر انگشت ایجاد شود.

توان پردازشی و عملکرد 2 مدل ردمی و پوکو

ردمی معمولا با پردازنده‌های میان‌رده مانند سری Snapdragon 600 یا 700 ارائه می‌شود و عملکرد خوبی را برای امور روزمره و اجرای برنامه‌های معمولی فراهم می‌کند. این امکانات برای افرادی مفید است که نیازی به عملکرد اجرای بازی (Gaming) یا چندوظیفه‌ای (Multi-tasking) ندارند. پوکو گوشی‌های خود را به پردازنده‌های قدرتمندتر اغلب سری (Snapdragon 800) تجهیز می‌کند. داشتن سخت‌افزاری قوی سبب شده تا این گوشی‌ها عملکرد بالایی در اجرای بازی و برنامه‌های گرافیکی داشته باشند. ازاین‌رو خرید گوشی پوکو می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه محسوب شود.

صفحه نمایشگر

گوشی‌های ردمی، به نمایشگرهای IPS LCD مجهز هستند که دقت رنگ خوب و روشنایی مناسبی را ارائه می‌دهند. این ویژگی برای انجام کارهای روزمره بسیار عالی و باکیفیت است، اما درزمینه پخش فیلم نمی‌توان از آن استفاده کرد. محصولات برند Poco نمایشگرهای باکیفیت‌تری را ارائه می‌دهند که از پنل‌های AMOLED با رنگ‌های جذاب استفاده می‌کنند. این ویژگی سبب می‌شود که تصاویر و کیفیت بهتری هنگام تماشای فیلم برای کاربران ایجاد شود.

دوربین گوشی‌ها

گوشی‌های ردمی از کیفیت خوبی برای دوربین برخوردار هستند. این دوربین‌ها معمولا امکانات کافی برای گرفتن عکس‌هایی که در طول روز مورد نیاز کاربران باشد را در اختیارشان قرار می‌دهد.

اما دوربین پوکو از کیفیت بالاتری برخوردار است. رزولوشن حسگر این دوربین‌ها بالاست و قابلیت‌های عکاسی پیشرفته را نیز ارائه می‌دهند. بااین‌حال می‌توان به این نتیجه رسید که برای داشتن دوربینی که عکس‌های حرفه‌ای می‌توان با آن گرفت، باید از گوشی‌های پوکو استفاده کرد.

سیستم‌عامل و شرایط به‌روزرسانی

سیستم‌عامل گوشی‌های پوکو حدودا تا 2 سال بعداز عرضه به‌روزرسانی می‌شوند و 2 نسخه اصلی اندروید را دریافت می‌کنند. ردمی مدتی پس‌از انتشار آپدیت برای مدل‌های بالارده به‌روزرسانی می‌شوند. به‌روزرسانی‌ها نقش مهمی در بهبود عملکرد و افزایش امنیت گوشی دارند.

عمر باتری گوشی‌ها

هدف اصلی گوشی‌های ردمی برروی بهینه‌سازی عملکرد است تا از این طریق، حداکثر عمر باتری را فراهم کنند. به‌طور کلی، عمر باتری مناسبی ارائه می‌دهند و باتری این گوشی‌ها یک روز کامل را بدون شارژ مجدد دوام می‌آورد.

برند پوکو معمولا دارای ظرفیت باتری بالاتر و ویژگی‌های بهینه‌سازی مصرف باتری هستند. ماندگاری باتری گوشی‌های پوکو بیشتر بوده و انتخاب بهتری برای آن دسته از افرادی است که به‌دنبال استفاده طولانی‌مدت بدون نیاز به شارژ مکرر هستند.

قیمت و ارزش خرید در ردمی و پوکو

قیمت و ارزش خرید در ردمی و پوکو

همان‌طور که در ابتدا هم به آن اشاره کردیم، این 2 مدل گوشی یکی از برندهای اقتصادی و باکیفیت در بازار هستند که می‌توانید همراه امکاناتی عالی از قیمت خوب آن‌ها هم استفاده کنید.

اگر به‌دنبال یک گوشی هوشمند قابل‌اعتماد و ارزان می‌گردید، ردمی می‌تواند بهترین انتخاب برایتان باشد. اما گوشی‌های پوکو نیز با قیمت رقابتی عرضه می‌شوند. برای کاربرانی که می‌خواهند یک گوشی میان‌رده با امکانات گوشی پرچمدار خریداری کنند، انتخابی عالی به‌شمار می‌آیند.

جمع‌بندی

بررسی 2 مدل گوشی ردمی و پوکو بهترین روش برای انتخاب هرکدام، متناسب با نیاز و سلیقه شما است. به‌لحاظ کیفیت هر دوی این گوشی‌ها از عملکرد و توانایی بالایی برخوردارند و هدف از تولیدشان، قراردادن امکاناتی حرفه‌ای درازای صرف هزینه‌ای مناسب است.

بااین‌حال در مقایسه این 2 مدل خواهید فهمید که تفاوت‌های موجود در آن‌ها سبب شده تا مدل پوکو برای افرادی که قصد دارند از گوشی همراه خود به‌شکل حرفه‌ای‌تر استفاده کنند، بسیار مناسب‌تر است. برای اطلاع از مشخصات و قیمت‌ها می‌توانید به دیجی‌کالا سر بزنید. این فروشگاه بهترین خدمات فروش محصول را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

برچسب ها: دیجی کالا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار