کد خبر: ۲۳۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلستان تهران گفت: یک دستگاه خودرو پراید به‌دلیل فرونشست ناشی از نشتی آب در سلطان‌آباد به زمین فرورفت.

فرونشست وحشتناک؛ پراید در زمین فرو رفت + عکس

خودرو پراید از روز گذشته در معبر پارک شده بود که به دلیل نشتی لوله آب در زیر زمین و سنگینی خودرو در زمین فرو رفت.

احمد رجبی با اشاره به وقوع فرونشست در محله سلطان‌آباد شهر گلستان اظهار داشت: پدیده فرونشست در یکی از معابر فرعی سلطان‌آباد، به علت نشتی آب منجر به حادثه شد.

وی با بیان اینکه یک دستگاه خودرو پراید در حین فرونشست زمین به دل زمین کشیده شد افزود: خودرو پراید از روز گذشته در معبر پارک شده بود که به دلیل نشتی لوله آب در زیر زمین و سنگینی خودرو در زمین فرو رفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری گلستان در پایان خاطرنشان کرد: در این حادثه، خوشبختانه هیچگونه مصدومی وجود نداشت و با کمک عوامل عمرانی و خدمات شهری شهرداری گلستان خودرو پراید از دل زمین بیرون کشیده شد.

چندین سال است که موضوع فرونشست زمین به عنوان یک معضل و مشکل جدی مطرح است و اکنون این نگرانی به حدی جدی است که طبق آمارها ۲۵۴ منطقه در کشور از جمله تهران به عنوان مناطق دارای فرونشست شناسایی شده است.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز اخیرا نسبت به آثار مخرب کاهش آب‌های زیرزمینی از جمله فرونشست در پایتخت و بیشتر دشت‌های کشور هشدار داد و اعلام کرد: در محدوده جنوب غرب شهر تهران فرونشست ۱۷ سانتیمتر در سال ثبت و گزارش شده است.

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی پیش تر گفته بود: مناطق ۱۷، ۱۸ و ۱۹ از پهنه‌های فرونشست در تهران به‌شمار می‌روند که دارای نرخ فرونشست ۲۲ سانتی‌متری در سال هستند.

وی نرخ فرونشست زمین در تهران را ۱۵ تا ۲۲ سانتی متر در سال دانست و اظهار کرد: علاوه بر آن لکه‌هایی در فرونشست در دشت ورامین، شهریار به سمت پیشوا مشاهده می‌شود که نرخ ۱۷ سانتی‌متر در سال را نشان می‌دهد.

بیت‌اللهی با بیان اینکه در دشت ورامین شکاف‌هایی نمایان شده که در دنیا بی‌نظیر است، یادآور شد: این منطقه فرونشست شامل معین‌آباد به سمت جاده گرمسار به قم می‌شود.

رئیس مرکز زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به فرونشست زمین در تهران، اظهار کرد: مناطق ۱۷، ۱۸ و ۱۹ از پهنه‌های فرونشست در تهران به شمار می‌روند که دارای نرخ فرونشست ۲۲ سانتی‌متری در سال هستند.

 

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار