کد خبر: ۲۳۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
پوکو X6 از هر جهت در آیتم باتری یک سروگردن بهتر از گلکسی A35 سامسونگ عمل می‌کند و در بخش پردازنده سربلند از رینگ مسابقه خارج می‌شود.

پوکو X6 جای گوشی های سامسونگ را در بازار موبایل گرفت

پوکو X6 درمقایسه با گلکسی A35 که یکی از میانرده‌های اسم‌ورسم‌دار امسال سامسونگ است، از حیث پردازنده چیزی کم ندارد. تراشه چهارنانومتری که چینی‌ها امسال در طراحی پوکو X6 به‌کار گرفتند درقیاس با تراشه اختصاصی اگزینوس ۱۳۸۰ گلکسی A35 عملکرد قابل‌قبولی از خودش نشان می‌دهد و اتفاقا در یکسری از آیتم‌ها کفه ترازو را سمت گوشی چینی پایین نگه می‌دارد. از طرفی مقایسه پوکو X6 و گلکسی A35 در بخش باتری با برتری خیره‌کننده پوکو X6 به‌پایان می‌رسد. این وسط طبق رسم و قانون نانوشته‌ای که وجود دارد، از نظر نمایشگر و دوربین، موقع مقایسه گوشی‌های هم‌رده‌ای مثل پوکو X6 و گلکسی A35 اوضاع به‌نفع نماینده کره‌ای جلو می‌رود. اما نهایتا به‌خاطر شیوه قیمت‌گذاری که در بازار حاکم است، بخش قابل توجهی از خریداران سراغ پوکو X6 می‌روند.

مقایسه پوکو X6 و A35 ؛ تفاوت طراحی

پوکو X6 به‌وضوح از گلکسی A35 سامسونگ سبک‌تر است. وزن پوکو X6 شیائومی تقریبا ۱۸۰ گرم است، اما سنگینی میانرده نسبتا جدید سامسونگ به حدود ۲۱۰ گرم می‌رسد. بخشی از این اتفاق را می‌شود در ظاهر و سبک طراحی دوتا گوشی متوجه شد. طوریکه ابعاد پوکو X6 شیائومی به‌ترتیب ۱۶۱.۲ در ۷۴.۳ در ۸ است، اما گلکسی A35 سامسونگ با ابعاد ۱۶۱.۷ در ۷۸ در ۸.۲ میلیمتر روانه بازار شده است. اساسا قیافه ظاهری هر گوشی به سلیقه خریدار بستگی دارد، اما وقتی بحث سبک‌تر بودن و این حرف‌ها مطرح می‌شود، شرایط به نفع پوکو X6 شیائومی خواهد بود.

 
 

مقایسه پوکو X6 و گلکسی A35 ؛ تفاوت دوربین

پوکو X6 با حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسل، بین میانرده‌های جدید بازار توانایی قابل قبولی در بخش دوربین دارد و روی کاغذ باید باید عملکرد بهتری از گلکسی A35 داشته باشد. با این حال طبق قانون نانوشته‌ای که وجود دارد، کیفیت دوربین گوشی‌های هم‌رده سامسونگ تاحدودی (تاکید می‌کنیم تا حدودی) نسبت به رقبای چینی بهتر است و همین قانون در مقایسه پوکو X6 و گلکسی A۵۵ صدق می‌کند و کفه ترازو سمت میانرده سامسونگ سنگینی می‌کند.

مقایسه پوکو X6 و گلکسی A35 ؛ تفاوت پردازنده

پوکو X6 از حیث پردازنده نسبت به میانرده اسم‌ورسم‌دار سامسونگ چیزی کم ندارد و اتفاقا در یکسری آیتم‌ها بهتر عمل می‌کند. تراشه چهار نانومتری اسنپدراگون ۷s نسل دوم پوکو X6 در دوئل با تراشه پنج نانومتری اگزینوس ۱۳۸۰ گلکسی A35 طبق بنچمارک‌های معروف توانایی پردازش برابری دارد. برای اجرای بازی هم شرایط کاملا برابر است، اما به‌لطف همین تراشه چهارنانومتری شارژدهی پوکو X6 از گلکسی A35 سامسونگ سروشکل بهتری دارد.

مقایسه پوکو X6 و گلکسی A35 ؛ تفاوت باتری

پوکو X6 از هر جهت در آیتم باتری یک سروگردن بهتر از گلکسی A35 سامسونگ عمل می‌کند. باتری پنج هزار و ۱۰۰ میلی‌آمپرساعت پوکو X6 در همان قدم اول نسبت به باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعت گلکسی A35 سامسونگ اولین برتری گوشی چینی درقیاس با رقیب اقتصادی و کره‌ای تلقی می‌شود. پوینت دوم شارژر عجیب و غریب و ۶۷ وات پوکو X6 محسوب می‌شود که می‌تواند در کمتر از ۴۵ دقیقه ظرفیت صفر درصدی باتری پوکو X6 را تکمیل کند و از این لحاظ قابل مقایسه با شارژر ۲۵ وات سامسونگ نیست. از طرفی پردازنده چهار نانومتری که در قسمت قبل صحبت کردیم در بخش باتری هم به کمک پوکو X6 می‌آید و کار را تمام می‌کند.

مقایسه پوکو X6 و گلکسی A35 ؛ تفاوت قیمت

پوکو X6 در بازار موبایل دست‌کم حول‌وحوش ۱۳ میلیون فروخته می‌شود و فروشنده‌های موبایل ارزان‌ترین نسخه گلکسی A35 را درحال حاضر نزدیک ۱۴ میلیون می‌فروشند. از یک طرف رقابت تنگاتنگ میانرده‌های جدید سامسونگ و شیائومی و از طرفی دیگر ترکیب و آرایشی که فعلا در بازار موبایل حاکم است باعث می‌شود طرفداران شیائومی، پوکو X6 را به گلکسی A35 معروف ترجیح بدهند.

قیمت پوکو X6 با ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره سازی از سوی فروشنده‌های موبایل چیزی بین ۱۳ تا ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام می‌شود و گلکسی A35 نسخه ۱۲۸ گیگ حداقل ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد. وقتی سراغ پوکو X6 نسخه ۵۱۲ گیگابایت می‌رویم، قیمت‌ها نهایتا تا ۱۶ میلیون افزایش پیدا می‌کند، اما خرید گلکسی A35 نسخه ۲۵۶ گیگ می‌تواند تا ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه داشته باشد.

مقایسه پوکو X6 و گلکسی A35 در یک نگاه

مشخصات

پوکو X6

گلکسی A35

ابعاد

161.2 در 74.3 در 8 میلیمتر

161.7 در 78 در 8.2 میلیمتر

وزن

181 گرم

209 گرم

نوع نمایشگر

AMOLED

سوپر AMOLED

سایز نمایشگر

6.6 اینچ

6.6 اینچ

حسگر اصلی

64 مگاپیکسل

50 مگاپیکسل

تراشه اصلی

اسنپدراگون 7s نسل دوم

اگزینوس 1380

ظرفیت باتری

پنج هزار و 100 میلی‌آمپر

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

کف قیمت

13 میلیون تومان

14 میلیون تومان

 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار