کد خبر: ۲۳۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد که آمار فوتی‌های سیل مشهد بعد از بررسی سازمان پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.
آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش‌ سیل‌آسا در ۷ استان

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد که آمار فوتی‌های سیل مشهد بعد از بررسی سازمان پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

حسین ظفری درباره وضعیت سیل و آبگرفتگی در چندین استان کشور گفت: در استان‌های مختلف کشور به ویژه در استان‌های واقع شمال شرق از جمله استان گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد بارندگی‌هایی بودیم که متاسفانه در جنوب شهر مشهد به دلیل آب‌گرفتگی معابر، تعدادی از خانه‌ها دچار آب گرفتگی شدند و تعدادی از هموطنان نیز جان خود را از دست دادند که آمار نهایی فوتی‌ها بعد از بررسی سازمان پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: بعد از آب‌گرفتگی و سیلاب شهر مشهد، بلافاصله ستاد مدیریت بحران به ریاست استاندار تشکیل و دستگاه‌های مختلف گزارش خود را ارائه دادند. شهرداری نیز اقدامات لازم را برای تخلیه آب معابر و زیرگذرها انجام داده است. وزیر محترم کشور نیز نسبت به حضور در محل و بازدید از مناطق سیل‌زده اقدام کردند.

وی در ادامه از برگزاری جلسه‌ای با حضور رئیس مدیریت بحران، استاندار و همه دستگاه‌های اجرایی در روز جاری خبر داد و گفت: در این جلسه هر یک از دستگاه‌ها گزارش خود را ارائه دادند و تدابیر و اقدامات لازم برای مواجهه با بارش امروز و فردا اندیشیده شد، زیرا امروز و فردا و حتی در روز شنبه نیز بارش‌های سنگینی در شهر مشهد، سرخس، کلات و نیشابور و بینالود و تربت جام پیش‌بینی شده است که این بارش‌ها آمادگی‌های لازم را می‌طلبد.

ظفری با بیان اینکه دستگاه‌ها اقدامات، تدابیر و آمادگی خود را اعلام کرده‌ و برای بارش‌های احتمالی نیز آمادگی لازم وجود دارد، اظهارکرد: پلیس بخشی از راه‌هایی را که احتمال سیلابی شدن دارد، مسدود خواهد کرد و شهرداری تجهیزات لازم را برای مواجهه با بارش امروز و فردا آماده کرده است.

آمادگی مدیریت بحران برای بارش‌های سیل آسا در ۷ استان

وی افزود:‌ برای امروز و فردا نیز بسیاری از استان‌های کشور دارای بارندگی هستند که این بارندگی در استان اردبیل، گیلان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، چهار محال بختیاری و فارس رخ خواهد داد. از همین رو به این استان‌ها آماده باش لازم ارائه شده و دستگاه‌های مختلف لجستیک لازم را آماده کرده‌اند.

در همین راستا سخنگوی مدیریت بحران کشور از هموطنان خواست تا سفرهای خود را مدیریت کنند. عشایر از چرای دام در ارتفاعات و مناطقی که احتمال بروز صاعقه وجود دارد خودداری کنند و همچنین علاوه بر اینکه این بارندگی در مناطق مختلف کشور رخ خواهد داد، مردم به توصیه‌های دستگاههای ذیربط توجه لازم را داشته باشند.

وی همچنین گفت:‌لازم است که کوهنوردان از صعود به ارتفاعات و مردم از نزدیک شدن به مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی پرهیز کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار