کد خبر: ۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
معاون سابق بانک مرکزی:
سید کمال سیدعلی تصریح کرد: بانک‌ها خودشان هم تمایل ندارند در بعضی از شقوق شرکتی و کارخانه‌ای وارد شوند، چون کار بانک‌ها بانکداری است
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از نسیم؛ معاون سابق ارزی بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که خروج از بنگاه‌داری بانک‌ها در چه مرحله‌ای است، اظهار داشت: هنوز مقررات جدیدی ابلاغ نشده است.
 
سید کمال سیدعلی افزود: به‌هرحال علامت‌هایی که مجلس، دولت و بانک مرکزی می‌دهند، این است که باید حداقل شرکت‌هایی که کار مستقیم با بانک ندارند و ارتباط مستقیم با موضوع بانک ندارند، واگذار شوند.
 
وی عنوان کرد: البته بعضی از شرکت‌های بانک‌ها خدمات به خود بانک می‌دهند، بنابراین حتما نباید جزو شرکت‌های حذف شده باشند، ولی شرکت‌های تجاری که برای مثال در کار معدن فعالیت دارند، به مرور زمان باید واگذار شوند.
 
مدیرعامل بانک ایران‌زمین تصریح کرد: بانک‌ها خودشان هم تمایل ندارند در بعضی از شقوق شرکتی و کارخانه‌ای وارد شوند، چون کار بانک‌ها بانکداری است.
 
معاون سابق ارزی بانک مرکزی به نسیم متذکر شد: اما به‌ هرحال باید بانکها، خریدار پیدا کنند و اگر خریداری پیدا شود، حتما شرکت‌ها را می‌فروشند، به خصوص شرکت‌هایی که به صورت رد دیون بوده است.
 
وی خاطرنشان کرد: نکته این‌جاست که اقدام‌ها نباید این‌گونه باشد که سیستم بانکی دو مرتبه وام دهد و آن‌ها بخواهند آن ملک را از بانک بخرند.

برچسب ها: مقررات ، بانک ، بنگاهداری
نام:
ایمیل:
* نظر: