کد خبر: ۲۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
سخنگوی شرکت گاز با بیان اینکه بوتاش ترکیه تاکنون درخواستی برای افزایش واردات گاز از ایران ارائه نکرده است، گفت: مصرف گاز ایران از مرز ۵۷۰ میلیون مترمکعب در روز عبور کرد.

مجید بوجارزاده  با بیان اینکه هم اکنون با وجود کاهش شدید دمای هوا در اکثر استان‌های کشور و حتی بارش برف و باران در شمال و شمال غرب کشور، گازرسانی به تمامی مشترکان خانگی، صنایع و نیروگاه های برق در حال انجام است، گفت: هم اکنون به طور متوسط روزانه بیش از ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به مشترکان عرضه می شود.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه در شرایط فعلی متوسط عرضه روزانه گاز به نیروگاه ها حدود ۱۲۴ میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: علاوه بر این، به طور متوسط روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز به صنایع و حدود ۳۴۷ میلیون متر مکعب گاز طبیعی به مشترکان خانگی و تجاری در شهرها و روستاها عرضه می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش ۷ میلیارد متر مکعبی عرضه گاز به نیروگاه‌ها از ابتدای سال‌جاری تاکنون، بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی به نیروگاه‌های برق کشور عرضه شده است.

بوجارزاده همچنین در خصوص آخرین وضعیت صادرات گاز ایران به ترکیه هم توضیح داد: هم اکنون صادرات گاز ایران به این کشور همسایه مطابق با قرارداد مشترک در حال انجام بوده و در روزهای اخیر حتی تا سقف ۳۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی به ترکیه صادر شده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر درخواست شرکت بوتاس ترکیه برای افزایش واردات گاز از ایران، تاکید کرد: شرکت بوتاش ترکیه تاکنون درخواستی به منظور افزایش واردات گاز از ایران ارائه نکرده است.

در همین حال، بیژن زنگنه وزیر نفت روز گذشته در حاشیه نشست اوپک در خصوص افزایش احتمال صادرات گاز ایران به ترکیه، گفته بود: ایران تعهداتی برای صادرات گاز به ترکیه در زمستان دارد و بدون شک ما نمی توانیم مقدار بیشتر از تعهد خود گاز صادر کنیم.


برچسب ها: گاز ، ترکیه ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر: