کد خبر: ۲۳۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی وزارت نیرو را مکلف کردند تا ظرف مدت سه سال تمام مجتمع‌های آبرسانی روستایی را تکمیل کند.

بر اساس ماده 9 این طرح وزارت نیرو از محل اعتبارات حاصله از اجرای مواد6،7 و 8 این قانون و به تناسب اعتبارات دریافتی مکلف است به مدت سه سال از زمان ابلاغ این قانون تمام مجتمع‌های آبرسانی روستایی را تکمیل و حداقل 92 درصد جمعیت روستایی کشور را از آب شرب سطح یک روستایی برخوردار نماید.

بر اساس تبصره‌ای منظور از سطح یک آب روستایی، روستاهای دارای تأسیسات تأمین آب است که از نظر کیفی و کمی، آب شرب آنها مشابه نزدیکترین شهر بوده و تأسیسات آنها کمتر از 30 درصد مستهلک می‌باشد.

همچنین بر اساس بند 2 این ماده در مواردی که تأمین کسری آب صرفاً با عملیات آبخیزداری ممکن باشد دولت مکلف است با تأمین اعتبار مورد نیاز و با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی طرح‌های ذیربط را اجرا نماید. وزارت جهاد کشاورزی مکلف است همکاری لازم را به عمل آورد.

در بند 3 نیز نمایندگان دولت را موظف کردند که گزارش عملکرد اجرایی شدن مجتمع‌های آبرسانی روستاها و مازاد مصارف خانگی و غیرخانگی را هر شش ماه یک بار به کمیسیون‌های عمران و کشاورزی مجلس ارسال نمایند.

در بند 4 نیز دولت مکلف شده است ضمن نظارت مستقیم بر عملیات اجرایی مجتمع‌ها نسبت به ظرفیت‌سازی و ایجاد پشتوانه‌های فنی و مدیریتی متناسب با نیازهای این قانون اقدامات لازم را در قالب ساماندهی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی انجام دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر: