به گزارش
تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا اسماعیلی اظهار داشت: متاسفانه اتاقهای بازرگانی با تشکلها و اتحادیهها همکاری
نکرده و فقط توجه خود را به انجمن ها معطوف کرده اند و اتحادیهها و
تشکلها مجبور هستند خود به تنهایی بار داد و ستد با کشورهای دیگر را به
دوش بکشند.
وی در ادامه افزود: برای خود کفایی در زمینه کره ما
نیازمند فرهنگسازی و تشویق مردم به خوردن محصولات کم چرب هستیم تا با
کمبود خامه شیر برای این محصول روبرو نشویم و هم چنین تولید شیر باید از 7
به 12 میلیون تن در سال افزایش یابد.
اسماعیلی با اشاره به اینکه
که یک ماه از شروع سال تحصیلی گذشته ولی هنوز برای تامین شیر یارانهای
مدارس ابلاغیه به دست ما نرسیده تصریح کرد: روایتهای متفاوتی از تخصیص
اعتبار برای یارانه این محصول شده است اما متاسفانه تا به امروز به دلیل
کمبود بودجه این مسئله مهم مغفول ماند و هر بار در جلسهها که صحبت یارانه
شیر میشود قول تامین و تخصیص و اعتبار را میدهند.
وی در پایان
یادآور شد: تفاوت نمایشگاه امسال با سالهای قبل طی مکاتباتی که با معاونت
توسعه تجاری داشتهایم این است که با پیشنهاد ورود فرآوردههای لبنی به
نمایشگاه صنعت دام و طیور را قبول کرده و این برای اولین بار است به
تولیدکنندگان صنایع لبنی در کنار این صنعت آخرین دستاوردهای خود را به
نمایش می گذارند.
انتهای پیام/