کد خبر: ۲۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
سیدحسن نصرالله تاکید کرد
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت شهادت سمیر القنطار مجاهد مقاومت و سردار آزاده اسیران تاکید کرد که حزب الله، رژیم صهیونیستی را مسئول به شهادت رسیدن سمیر القنطار می داند.
 سید حسن نصرالله در این سخنرانی که از طریق شبکه المنار صورت گرفت، اظهار داشت: حزب الله حق خود می داند که به این جنایت در زمان و مکان و به طریقی که مناسب می داند، پاسخ بگوید و برای تحقق آن تلاش می کند.
دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: ما با یک عملیات امنیتی مبهم که نیاز به تامل ، تحقیق و مطالعه وجود داشته باشد، مواجه نیستیم، بنابر این ما معتقدیم که دشمن اسرائیلی با استفاده از جنگنده ها و موشک های دقیق و هوشمند ساختمان مسکونی درشهر جرمانا در ریف دمشق را که برادر سمیر القنطار و دیگران در آن بوده اند، هدف گرفته و به شهادت وی و نیروهای مقاومت سوریه و شهروندان عادی منجر شده است.
وی تصریح کرد: مباحث فنی از جمله این که آیا جنگنده های اسرائیلی وارد آسمان سوریه شده و یا از فراز بلندی های جولان اشغالی و مناطق فلسطین اشغالی شلیک کرده اند و همچنین ارتباط آن با پروند اسرائیل و روسیه باید بررسی شود اما در نهایت چیزی را تغییر نمی دهد و شکی نیست که صهیونیست ها مسئول شهادت سمیرالقنطار هستند.
 
** تلاش مذبوحانه برخی رسانه ها
سید حسن نصرالله اظهارداشت: تلاش برخی رسانه های سیاه روز و بدبخت که می گویند گروه های مسلح در سوریه این عملیات ترور را انجام داده اند ، به طور کامل عاری از صحت است، حال اگر فرض کنیم این ادعا درست باشد، آنها اقدام این گروه های مسلح را که در خدمت اهداف و منافع اسرائیل هستند، محکوم می کنند زیرا یک مرد و نمادی در سطح القنطار را کشته اند و این خدمتی آشکار و بزرگ به اسرائیل است و سرانجام می گوییم که این ادعا عاری از صحت است.
وی خاطرنشان کرد: اسرائیل همواره شهید سمیر القنطار را تهدید می کرد و او در همواره در معرض تهدید بود و دشمن صهیونیستی در اجرای این تهدید لحظه ای درنگ نکرده است و حزب الله به طور اکید مسئول ترور شهید سمیر القنطار را دشمن اسرائیلی می داند.
 
** سمیر القنطار عاشق فلسطین بود
دبیرکل حزب الله تصریح کرد: سمیر القنطار در طول زندگی عاشق فلسطین بود و فلسطین در قلب و فکر او جای داشت و پیشتر هم تاکید کرده بود که از فلسطین خارج نمی شود ( آزادی از اسارت و بازگشت به لبنان) مگراین که دوباره به آنجا بازگردد.
سید حسن نصرالله به نخستین دیدار خود با شهید القنطار بعداز آزادی از اسارت حدود 30 ساله اشاره کرد و گفت: به سمیر القنطار گفتم که اکنون گزینه های مختلفی در زمینه های سیاسی ، رسانه ای ، فرهنگی ، آکادمیک و همچنین نظامی و جهادی در مقابل تو قرار دارد ، او جواب داد که در پنهان و آشکار گفته ام که از زندان اسرائیل خارج شدم با این امید که به فلسطین بازگردم و من چیز دیگری نمی خواهم و آماده مشارکت در هر عملیات نظامی در مرزهای لبنان و یا داخل فلسطین اشغالی و یا کشتزارهای شبعا هستم.
وی افزود: سمیر القنطار گفت که حاضرم باردیگر برای مبارزه داخل فلسطین شوم و به شهادت برسم و این تصمیم من است و نمی خواهم ، فرمانده و مسئول شوم، بزرگترین شرافت من در این است که یک رزمنده مقاومت اسلامی شریف شوم.
دبیرکل حزب الله با بیان این که « این است حقیقت و واقعیت سمیر القنطار»، اظهارداشت: سمیر القنطار یک مومن ، عارف ، انسان معتقد ، ملتزم و آماده قربانی شدن منتها برمبنای عشق ، ایمان و معرفت بود، آیا دشمن اسرائیلی تصور می کند که با ترور سمیر القنطار و امثال او می تواند این عشق و ایمان زنان و مردان امت اسلامی و عربی برا قربانی شدن را از بین ببرد.
 
** خون شهید القنطار تاکید می کند که پرچم مقاومت هرگز سقوط نمی کند
سید حسن نصرالله افزود: در مقابل ما تجربه دهه ها از درگیری و مبارزه با دشمن صهیونیستی قرار دارد و در این مبارزه بسیاری از فرماندهان ، بزرگان ، رهبران ، علما و نخبگان سیاسی ، رسانه ای و فرهنگی و دهها هزار شهید دیگر را از ملت های منطقه را مانند فلسطین، لبنان، سوریه، مصر و اردن تقدیم کرده ایم ، نتیجه چه شد؟ ، آیا این ملت ها ، نسل ها و این امت عربی و اسلامی از قضیه فلسطین و مقاومت در مقابل دشمن دست کشیده اند؟ آری نتیجه این است که اکنون نسل به نسل پرچم مقاومت، جهاد و مبارزه را به یکدیگر تسلیم می کنند.
وی اظهارداشت: خون سمیر القنطار و همه شهدای فلسطین و لبنان و دیگر ملت ها تاکید می کند که پرچم مقاومت در رویارویی با طرح صهیونیستی در منطقه ما و آزادسازی فلسطین هرگز سقوط نمی کند و از دوشی بر دوشی دیگر نهاده و از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود.
دبیرکل حزب الله گفت: به فلسطین اشغالی نگاه کنید، نسلی که از امثال سمیر القنطارها درس گرفته است امروز با دست خالی و با چاقو و خودرو با دشمن صهیونیستی مبارزه می کند و به شهادت می رسد و ترس و وحشت بر سر حاکمان و شهرک نشینیان صهیونیست سایه افکنده است.
 
** هشدار به صهیونیست ها
سید حسن نصرالله با اشاره به سخنان خود در مراسم شهدای قنیطره در آغاز سالجاری میلادی و پیامش به دشمن صهیونیستی ، بار دیگر تاکید کرد: هرگاه دست به تجاوز بزنید، هرکجا در هر زمان و مکانی ، این حق مقاومت است که در هر زمان و مکانی که خواست پاسخ مناسب بدهد و این رسالت ما است، هرگاه کادری از کاردهای مقاومت و یا جوانی از جوانان آن کشته می شود، اسرائیل را مسئول و حق پاسخ گوئی را برای خود محفوظ می دانیم.
وی افزود: امشب هم به دوشت و دشمن می گویم، شهید سمیر القنطار یکی از ما و از فرماندهان مقاومت ما بود و به طور یقین اسرائیل او را کشته است و این حق ما است که به این اقدام تروریستی در هر مکان و در هر زمان و به طریقی که مناسب می دانیم ، پاسخ دهیم .
دبیرکل حزب الله اظهارداشت: امشب این را هم اضافه می کنم که ما در حزب الله، برای تحقق این حق با یاری ، توفیق و تایید خداوند همه تلاش خود را به کار می گیریم و همه باید بر این اساس محاسبات خود را انجام دهند.
 
** تبریک اعیاد
سید حسن نصرالله در ابتدای سخنان خود میلاد حضرت مسیح(ع) و میلاد حضرت محمد(ص) را به همه مسیحیان و مسلمانان جهان تبریک و تهنیت گفت و افزود: به برکت و کرامت این دو رسول بزرگ الهی امیدواریم خداوند بر همه ملت های جهان و بر منطقه ما و بر کشورما منت گذاشته و رحمت ، صلح ، امنیت ، سعادت و نجات از بحران ها را نصیب ما کند.
 
** محکوم کردن کشتار نیجریه
دبیرکل حزب الله سپس به حادثه خونین نیجریه و کشتار بزرگ در شهر زاریا که تعداد زیادی از اعضای سازمان اسلامی این کشور به شهادت رسیدند، زخمی و یا بازداشت شدند، اشاره کرد و گفت که در میان بازداشت شدگان زخمی علامه مجاهد شیخ ابراهیم الزکزکی رهبر این جنبش است.
وی با بیان این که« ما این کشتار را محکوم می کنیم»، افزود: سکوت جامعه جهانی و موسسات بین المللی در قبال این جنایت بزرگ را هم محکوم می کنیم به ویژه این که صحبت از بیش از یک هزار شهید و صدها زخمی و صدها بازداشت شده است.
سید حسن نصرالله اظهار داشت: از رئیس جمهور، حاکمان و رهبران دینی و سیاسی و احزاب نیجریه می خواهیم که برای بازخواست مرتکبان این جنایت و آزادسازی فوری شیخ الزکزکی و دوستان و اعضای خانواده اش و حل وفصل ملی و انسانی این مصیبت دردناک اقدام کنند.
دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: اگر چه تعداد کسانی که در جهان این جنایت بزرگ را محکوم کردند ، کم است اما همه آنها خیر ، صلح ، امنیت ، ثبات و وحدت را برای نیجریه می خواهند که از مشکلات زیادی رنج می برد و در راس آنها وبایی به نام بوکوحرام است.
وی تصریح کرد: می ترسم که دست آمریکا، اسرائیل و یا تکفیری پشت سر این جنایت فجیع که نظامیان ارتش نیجریه مرتکب شدند، قرار داشته باشد تا دولت، ملت و ارتش نیجریه را وارد یک فتنه بزرگ ویرانگر کنند همان طور که در بسیاری از کشورهای منطقه مرتکب شده اند، بنابر این برای آینده بهتر همه ما دراین مرحله به حکمت، عزم راسخ و صبر بر رنج ها نیاز داریم.
 
**هدف تحریم های آمریکا علیه حزب الله و مقاومت در تنگنا قرار دادن ما است
سیدحسن نصرالله در بخش پایانی سخنان خود تحریم های آمریکا در ماه گذشته و همچنین چند روز گذشته علیه حزب الله را در ادامه سیاست های ترور ، قتل و جنگ اعلام شده علیه مقاومت دانست و گفت که هدف آنها محاصره و در تنگنا قرار دادن ما در زمینه های مختلف از جمله مالی ، رسانه ای ، معنوی و سیاسی است.
وی افزود: از سال 1995 میلادی و حتی قبل تر از آن آمریکایی ها فهرست تروریسم تشکیل دادند و حزب الله را در آن قرار دادند و در دهه ها تلاش کردند از موقعیت جهانی خود بر موسسه های بین المللی و کشورهای جهان تحمیل کنند که این ادعا را بپذیرند که حزب الله یک سازمان تروریستی است اما به دلایل مختلف نتوانستند.
دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: در سازمان ملل و شورای امنیت قطعنامه ای در این خصوص وجود ندارد و حتی اتحادیه اروپا تا چندسال قبل می گفت که فقط شاخه نظامی حزب الله در فهرست تروریسم قرار دارد، روسیه و چین و برخی دیگر از کشورها پیشنهاد آمریکا را در شورای امنیت وتو کرده اند و بسیاری از کشورها و به ویژه ملت ها ما را این گونه توصیف نمی کنند و توطئه های چند دهه آمریکا و اسرائیل شکست خورده است اما پیگیری آن را فراموش نکرده اند.
سیدحسن نصرالله تصریح کرد: آمریکائی ها که خود خالق تروریسم در جهان هستند و از حکومت ها و گروه های تروریستی حمایت می کنند و رنج آور است که شما را تروریسم بخوانند، اما امروز یک گام جدید برداشته و مدعی شده اند که « حزب الله یک سازمان جنایتکار و نه یک گروه تروریستی است».
وی گفت: معنای این اتهام ، این است که اول ما تجارت مواد مخدر می کنیم ، دوم پول شوئی می کنیم ، سوم کنگره به شکل کامل ما را به تجارت انسان متهم نکرده اما خواستار تحقیقات در این باره شده است.
دبیرکل حزب الله افزود: زیاد در این جا توقف نمی کنم و فقط تاکید می کنم که این اتهام ها سراسر کذب، ظالمانه و بی اساس است و باید به طور قاطع و با قدرت آنها را رد کنیم اما ما ملزم نیستیم برای برائت خود اسناد نشان دهیم بلکه آنها که ما را متهم کرده اند، باید سند و دلیل بیاورند.
سیدحسن نصرالله با بیان این که « این اتهامات را سیاسی و در چارچوب نبرد شدید سیاسی ، امنیتی و نطامی در منطقه می دانیم»، اظهارداشت: هدف اول این اتهام زنی ها مشوش کردن چهره حزب الله در مقابل ملت های منطقه و جهان است در حالی که براساس اعتراف سفیر سابق و یا اسبق آمریکا ، این کشور برای ایجاد فاصله بین جوانان لبنانی و عربی با حزب الله میلیون ها دلار هزینه کرده است.
وی خاطرنشان کرد: آنها می دانند که حزب الله یک جنبش مقاومت اصیل و محوری در منطقه است و بنابر این می خواهند تا جائی که می توانند آن را بد نشان دهند و جوانان و ملت های را گمراه کنند و این بخشی از جنگ است اما همه اتهامات آنها جعلی و تقلبی است و روز به روز جعلی بودن آنها بیشتر روشن می شود.
 
** پرونده هسته ای ایران مثالی بزرگ
دبیرکل حزب الله گفت: برای ما یک مثال بزرگ قوی وجود دارد، چند روز قبل آژانس بین المللی انرژی اتمی بعداز تحقیقات طولانی ، گزارش خود را در خصوص پرونده برنامه هسته ای ایران ارائه کرد و گفت که این برنامه صددرصد نظامی نیست و به ویژه از سال 2009 میلادی تاکنون هیچ سندی وجود ندارد که این برنامه نظامی است.
وی افزود: آژانس این گزارش را به شورای حکام ارائه کرد که در آن نمایندگان آمریکا و دیگر کشورها هستند که سال ها علیه ایران در این زمینه توطئئه می کردند، این شورا گزارش آژانس را با اجماع تایید کرد و پرونده را بست در حالی که آنها به ویژه آمریکا همواره مدعی بودند پرونده ایران نظامی است و تلاش می کند به سلاح هسته ای دست یابد.
 
** گزارش آژانس و تمسخر نتانیاهو
سید حسن نصرالله با اشاره به اقدام بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با نقاشی و مانند یک معلم مدرسه قصد داشت در سازمان ملل ثابت کند ایران در حال ساخت سلاح هسته ای است، امروز با این گزارش آژانس و تایید آن از سوی شورای حکام مسخره جهانیان حتی نزد دوستانش شده است
دبیرکل حزب الله تاکید کرد: آمریکا و همپیمانانش تا مرحله ای رسیدند که می خواستند علیه ایران براساس یک اتهام بی اساس سیاسی، جنگ را شروع کنند و سال هایی طولانی بر 80 میلیون ایرانی، تحریم های متنوعی را تحمیل و متاسفانه برخی مزدواران عربشان هم با آنها در این اعمال فشار شدید بر ایران و دوستان ایران در جهان همراهی کردند.
 
** اتهام سیاسی علیه حزب الله هم به زودی کذب بودن آن مشخص می شود
وی اظهارداشت: حزب الله را که یک جنبش مقاومت اسلامی است نمی توانند به اتهاماتی مانند ساخت سلاح هسته ای متهم کنند و اتهاماتی بی پایه و اساس که کذب بودن آنه به زودی روشن خواهد شد مانند سازمان تروریستی و یا جنایتکار را وارد می کنند.
دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ملت های منطقه و جهان می دانند که این اتهام ها به حزب الله نمی چسبد و همه می دانیم که این ها بخشی از جنگ روانی و جنگ نرم است تا عزم واراده ما را تخریب کنند اما باید بدانند که هیچ سوی نخواهند برد.
 
** تحریم های بانکی حزب الله
سید حسن نصرالله به تحریم های مالی و بانکی حزب الله در جهان اشاره کرد و گفت که این تحریم ها اصلا معنی ندارد زیرا حزب الله اصلا هیچ سپرده مالی در بانک های جهان ندارد و نقل وانتقال اموال ما از این طریق صورت نمی گیرد.
وی گفت: آمریکائی ها اکنون می خواهند بر بانک مرکزی و دیگر بانک های لبنان فشار وارد کنند تا با برخی جمعیت ها و انجمن ها به این بهانه که وابسته به حزب الله هستند، اعمال فشار کنند و این بانک ها باید اقداماتی را که آنها می گویند و منفی هم هستند، انجام دهند.
دبیرکل حزب الله افزود: به آمریکائی ها می گویم که حزب الله هیچ پول و اموالی در بانک های لبنان حتی بانک مرکزی ندارد و مدیران این بانک ها نباید حساس ترس و نگرانی کنند.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: بارها گفته ایم و این بار هم تاکید می کنیم که حزب الله هیچ اقدام تجاری و سرمایه گذاری نمی کند و اصلا اموالی برای سرمایه گذاری نداریم ، حزب الله هیچ شرکت تجاری لبنانی و غیرلبنانی ندارد. ما هر پولی را که داریم خرج مقاومت و خانواده شهدا می کنیم.
وی درعین حال تصریح کرد: براین اساس تاکید می کنم که وظیفه دولت و بانک های لبنانی است تا مسئولیت خود را برای حمایت از شهروندان و تجار لبنانی بر عهده بگیرند تا به بهانه ارتباط با حزب الله به آنها ظلم و ستم کنند، حزب الله با هیچ کدام از بازرگانان ، بانک ها و شرکت های تجاری لبنانی و غیرلبنانی ارتباط و همکاری ندارد.
دبیرکل حزب الله تاکید کرد: از دولت و مقامات لبنان درخواست کمک به حزب الله و از اموال و سلاح آن را ندارم ، خداوند از ما حمایت می کند، اما می خواهم که از شهروندان ، تجار ، شرکت ها و بانک های لبنانی با تمام توان حمایت و دفاع کنند.
سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: از احدی نمی خواهم که با آمریکا بجنگد و یا علیه آن اعلام جنگ کند، اما اگر آمدند و طرفی را متهم کردند، مردانه جلوی آنها بایستید و برای اتهام هایی که وارد می کنند، دلیل و سند بخواهید و پرونده را به دستگاه قضائی لبنان احاله کنید و ما آن را می پذیریم و اگر رسیدید که پولی متعلق به حزب الله است، آن را بگیرید اما هشدار می دهم که نباید تسلیم زورگویی و اراده آمریکائی ها شد.
 
** برخورد ظالمانه با رسانه ها ، اقدامی خطرناک
وی در ادامه سخنان خود برخورد خطرناک با رسانه هایی مانند المنار و رادیو النور و ... را به این بهانه که به حزب الله مرتبط هستند و یا از ما دفاع و حمایت و یا حتی ابراز همبستگی می کنند، ظالمانه خواند.
دبیرکل حزب الله تصریح کرد: آمریکا که مدعی حقوق بشر ، آزادی ، دموکراسی ، عدالت قضائی و قانونی است، می گوید هر طرفی را که با حزب الله همکاری می کند یا حتی ابراز همبستگی می کند باید دهانش را بست و اجازه نداد صدایش به گوش ملت های منطقه و جهان برسد و حتی تو را غیابی متهم ، محاکمه و محکوم می کنند و حتی تو را مجازات می کنند و می کشند تا دهانت را باز نکنی.
سید حسن نصرالله اظهارداشت: بسیار خوب من متهم، دست کم اجازه بدهید از خودم دفاع و برای جهانیان تشریح کنم ، اما آمریکا و همپمانانش می گویند، ممنوع تو نباید هیچ وسیله اطلاع رسانی داشته باشد و حتی ممکن است فردا با هر وسیله اطلاع رسانی دوست و یا حتی طرفی منصف که به نیروهای حزب الله اجازه بدهد از طریق آن حرف بزند، باید مجازات شود به این بهانه که با یک سازمان تروریستی و یا جنایتکار همکاری و یا ابراز همبستگی و همدردی کرده است.
وی گفت: در حالی درصدد هستند تا رسانه های حزب الله و مقاومت را ساکت کنند و اجازه پخش از ماهواره ها را ندهند که صبح تا شب صدها شبکه و تلویزیون برای پیوستن به تروریست های تکفیری ، کشتار و ریختن خون زنان و بریدن سرکودکان و اقدامات تروریستی تشویق و دعوت می کنند
 
** بازهم حمایت از اسرائیل
دبیرکل حزب الله تاکید کرد که همه این ها برای یک چیز است و آن اسرائیل است، مشکل موضع سیاسی ما در خصوص یمن و دیگر کشورها و مناطق نیست ، موضوع اصلی این است، شما یک جنبش مقاومت هستید که در مقابل طرح صهیونیستی که اساس طرح آمریکایی در منطقه است، ایستاده اید.
سیدحسن نصرالله با بیان این که « هدف اصلی ، جنبش ها ، طرح ، نبض ، فرهنگ ، موضع و اراده مقاومت است تا در جهان سراسری نشود»، خاطرنشان کرد: نبرد رسانه ای بخشی از این جنگ است و ما اجازه نداریم هرگز تسلیم شویم و درصدد خواهیم بود تا از هر طریقی صدای مقاومت و جنبش های مقاومت و مخالفان طرح های آمریکائی و اسرائیلی در منطقه را به گوش ملت های جهان برسانیم.
وی تصریح کرد: این جنگ تمام نشده است اما مهمتر این است که ما در مقابل این اقدامات ، تحریم ها و مجازات های آمریکا و ابزارهای آن در منطقه مانند برخی کشورهای عربی در عرصه های رسانه ای و مالی ، اتهام زنی ها با تدبیر و درایت عمل وباور کنیم که خداوند سبحان درها را می گشاید و به اندازه ای که نتوانیم محاسبه کنیم، رزق و روزی می دهد.
دبیرکل حزب الله با اشاره به دو روی منفی و مثبت سکه تحولات اظهارداشت: سرگرم بودن دولت و کنگره آمریکا به ما یعنی حزب الله ، امری خوب است و اعلام انواع جدید جنگ علیه ما به معنای این است که اولا ما در مکان ، موقعیت ، جهت ، محور و نبرد صحیح قرار داریم و به افزایش امنیت، اطمینان و باور ما منجر می شود.
سیدحسن نصرالله گفت: کسانی که مردد هستند و می دانند و یا نمی دانند که شریک آمریکائی ها وصهیونیست ها هستند باید به عقل ، دین، ملیت ، قومیت ، ملت و اخلاق خود رجوع کنند تا با حقیقت دست یابند.
وی افزود: روی دیگر مثبت این تحولات این است که آمریکائی ها به وجود حزب الله و مقاومت اعتراف کرده و ما یک موضوع حاشیه ای نیستم و تاثیر ما ساده و اندک نیست ، آنها همواره می گویند که حزب الله یک قدرت منطقه ای و یا قدرت محلی دارای نقش منطقه ای است، آمریکائی ها همواره به نقش بزرگ حزب الهل در لبنان و منطقه و در رویاروئی با دشمن و طرح صهیونیستی و طرح آمریکائی و طرح های سلطه اعتراف کرده اند.
دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ما تاکنون و در سال های 1982، 2000، 2005، 2006 و 2010 بسیاری از طرح های اسرائیل و آمریکا را در منطقه ساقط کرده ایم و اجازه نداده ایم حاکمیت ، آزادگی ، کرامت و تمدن منطقه ما را مصادره کنند.
سیدحسن نصرالله با بیان این که حزب الله بخشی از جبهه ای است که هرگز سقوط نمی کند، خاطرنشان کرد: آنها می دانند که ارزش ما بسیار زیاد است و بنابراین برای رویاروئی با ما نیاز دارند که جمهوری خواهان و دموکرات ها در کنگره جمع شوند و در باره سازوکارهای مقابله با ما تصمیم بگیرند و برای باراک اوباما مهلت زمانی تعیین کنند تا جواب بدهد.
وی خطاب به آمریکائی ها تصریح کرد: هر کاری دلتان می خواهد انجام بدهید اما می گوئیم، ما همواره دشمن آمریکا ، دشمن اسرائیل و دشمن همه کسانی خواهیم بود که می خواهند ثروت ها و منابع ملت های ما را سرقت، تمدن و فرهنگ ما را نابود ، اراده ما را مصادره و آزادی ما را سلب کنند و این موضع موجب عزت ما نزد ملت ها شده است.
دبیرکل حزب الله اظهارداشت: ما آنچه را در خصوص مالی ، رسانه ای ، امنیتی و نظامی انجام می دهید، درک و به همین دلیل با آن مقابله می کنیم و در این مسیر هرگز سستی و عقب نشینی نخواهیم کرد.
سید حسن نصرالله گفت:به آمریکائی ها ، اسرائیلی ها و همپیمانان و ابزار آنها در منطقه، به جماعتی که همواره درصدد وضع تحریم ها ، ارائه لوایح ، تصویب قطعنامه ها و محاصره ، در تنگنا قراردادن و کشتار دیگران هستند و به کسانی که سمیر القنطار را چند روز قبل شهید کردند، می گویم، هر تلاش را که می توانید، انجام دهید و هر نیرنگی را که می توانید، بزنید اما بدانید خداوند اجازه نمی دهد نام و یاد ما را محو کنید ، این سخنی است که 61 سال قبل از هجرت بیان شد و تاریخ و حقایق امروز درستی آن را ثابت کرده است.
وی افزود: آن قاتل ها کجا هستند این سخن حضرت زینب(س) است، یزید ، عبیدالله بن زیراد، عمربند سعد، شمر بن ذی الجوشن کجا هستند در سوی دیگر امام حسین (ع) که چند هفته قبل ده ها میلیون انسان از سراسر جهان با پای پیاده ، با شور و شوق و در صفوفی به طول صدها کیلومتر در سرما و در میان خطر بمباران و تهدید انتحاری ها و تکفیری ها به زیارت مرقد مطهرش در کربلا رفتند، کجا ایستاده است.
دبیرکل حزب الله تاکید کرد: مصادره رسانه ها، ساکت کردن صدا، در تنگنای مالی قرار دادن ، کشتار و سربریدن ، محاصره و تحریم و جنگ ها به راه انداختن علیه ما، هیچ چیزی را تغییر نمی دهد بلکه سرانجام شما شکست می خورید و ما پیروز می شویم ، بصیرت ما بیشتر و عزم ما برای ادامه راه راسخ تر می شود، همان طور که از گذشته تاکنون بوده است.
براساس این گزارش، مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید سمیر القنطار عصر دوشنبه در ضاحیه جنوبی بیروت با حضور جمع زیادی از مردم و شخصیت های سیاسی ، مذهبی و دیپلماتیک از جمله محمد صادق فضلی کاردار جمهوری اسلامی ایران در لبنان و مقامات ارشد حزب الله و رزمندگان مقاومت برگزار شد .

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: