کد خبر: ۲۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
روند بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبر براساس جدول زمانبندی برگزاری انتخابات از امروز (یکشنبه) در شورای نگهبان آغاز شد.
 شورای نگهبان تا پنجم بهمن ماه صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان را بررسی می کند.
در نام نویسی از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که از پنج شنبه 26 آذرماه آغاز شد به مدت یک هفته ماه ادامه داشت، در این دور از انتخابات 801 نفر ثبت نام کرده اند که در مقایسه با دوره گذشته 62 درصد افزایش نشان می دهد.
نگاهی به تعداد داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در چهار دوره گذشته نشان می دهد که به ترتیب 168، 180، 396 و 493 نفر در انتخابات دوره های اول، دوم، سوم و چهارم مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرده اند.
شورای نگهبان پس از بررسی صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نظر خود را به وزارت کشور اعلام می کند.
اعلام مراتب رد صلاحیت و دریافت تقاضای رسیدگی مجدد به صلاحیت های داوطلبان مجلس خبرگان رهبری تا 10 بهمن ماه ادامه خواهد داشت و رسیدگی مجدد به صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از 11 بهمن ماه به مدت 10 روز انجام می شود.
اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس خبرگان رهبری پس از اعلام شورای نگهبان 21 بهمن ماه، توسط وزارت کشور به فرمانداری های حوزه های انتخابیه اصلی منتشر می شود و تبلیغات داوطلبان این انتخابات نیز از 22 بهمن ماه تا پنجم اسفند ادامه خواهد داشت.
ششم اسفندماه نیز ممنوعیت تبلیغات نامزدهای انتخابات است و در هفتم اسفند 94 شاهد برگزاری همزمان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی خواهیم بود.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: