کد خبر: ۲۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
با حفر ۱۳۶ چاه جدید نفت و گاز
معاون شرکت ملی حفاری با اشاره به ورود سه دستگاه دکل جدید حفاری به ناوگان کشور، گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۱۳۶ چاه جدید نفت و گاز با متراژ بیش از ۲۶۸ هزار متر در ایران حفاری و یا تعمیر شد.
حمیدرضا خوشایند درباره آخرین وضعیت حفاری چاه های جدید نفت و گاز در ایران، گفت: در طول ۹ ماهه نخست سال جاری با فعالیت همزمان ۷۵ دستگاه دکل حفاری خشکی و دریایی در مجموع بیش از ۲۶۸ هزار ر حفاری چاه های نفت و گاز در مناطق مختلف کشور انجام شده است.

معاون شرکت ملی حفاری ایران با اعلام اینکه از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه  امسال ۱۳۶ حلقه چاه اکتشافی، توسعه ای توصیفی و تعمیری نفت و گاز در گستره ۱۰ استان حفاری شده است، تصریح کرد: از این تعداد چاه ۶۹ حلقه توسعه ای توصیفی، دو حلقه اکتشافی و ۶۵ حلقه تعمیری بوده است.

به گفته این مقام مسئول، در طول ۹ ماهه ابتدایی امسال در مجموع  ۷۹ حلقه در حوزه عملیاتی مناطق نفتخیز جنوب، ۱۱ حلقه در مناطق مرکزی، ۱۴ حلقه در حوزه نفت فلات قاره و خلیج فارس، دو حلقه به سفارش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و ۲۸ حلقه در گستره عملیاتی شرکت مهندسی و توسعه نفت و دو حلقه در سایر مناطق حفاری شد.

وی با یادآوری اینکه در این مدت عملیات حفاری در ۲۷ حلقه چاه های نفت و گاز ۴۵۷ روز جلوتر از برنامه تعریف شده به پایان رسیده است، تبیین کرد: در صنعت حفاری، تولیدی شدن پیش از موعد چاه ها و ترخیص زودهنگام دکل دارای ارزش اقتصادی بالایی است.

خوشایند با اشاره به اینکه در راستای تقویت ناوگان حفاری سه دستگاه حفاری سنگین خشکی ۳۹، ۹۴ و ۹۵ فتح به تعداد دستگاه های شرکت ملی حفاری اضافه شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد دو دستگاه در گستره مناطق نفت خیز جنوب در مدار عملیات قرار گرفتند و دستگاه سوم در حال راه اندازی و آزمایش های میدانی است.  
نام:
ایمیل:
* نظر: