کد خبر: ۲۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران گفت: حدود 66 میلیون مترمکعب گاز در این استان به مصرف رسیده که این میزان معادل مصرف گاز 5 استان شمال‌غرب کشور است.
یعقوبعلی حسین‌نیا مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با اشاره به اینکه روز گذشته استان تهران و البرز حدود 108 میلیون متر مکعب گاز توزیع شده است گفت: در استان تهران حدود 66 میلیون مترمکعب گاز به مصرف رسیده است این میزان معادل مصرف گاز 5 استان در شمالغرب، آذربایجانهای شرقی، غربی، اردبیل، قزوین و زنجان است.

وی از ابلاغ بخشنامه از سوی معاونت ریاست جمهوری مبنی بررعایت الگوی مصرف در ادارت و دستگاههای دولتی خبر داد و گفت: این بخشنامه از اول آذر ماه اجرا شده که براساس آن باید دمای درجه راهرو را 18 درجه و دمای اتاق 21درجه تنظیم کنند.

حسین‌نیا افزود: اگر ادارات و دستگاههای ذیربط این بخشنامه را رعایت نکنند با آنها برخورد و گازشان قطع خواهد شد. در همین راستا اکثر ادارات اقدام به هوشمندسازی موتورخانه و عایق‌کاری کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران تاکید کرد: در استان تهران از 26 میلیارد متر مکعب گازی که در سال 93 عرضه شده 50درصد بخش خانگی، 25درصد مصارف نیروگاهی، 10 درصد مصارف صنعتی و 15درصد در بخشهای دیگر به مصرف رسیده است.

وی اظهار کرد: مصرف گاز در سال 93 در مقاسه با سال 92 بنابرسیاست وزارت نفت قریب 1.5 میلیارد مترمکعب بیشتر بوده است. همچنین این رقم در سال 94 نیز افزایش یافته و در آذر ماه 94 روزانه به طور متوسط 10 میلیون مترمکعب گاز نسبت به سال گذشته گاز به نیروگاهها تحویل داده شده است.

حسین‌نیا گفت: بخش خانگی خوش‌حساب‌ترین مشتری شرکت گاز هستند و به موقع قبوض خود را پرداخت می‌کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: