کد خبر: ۲۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
معاون بانک مرکزی از رایزنی بانک مرکزی برای پسابرجام خبرداد
معاون ارزی بانک مرکزی از آمادگی برای روز اجرای برجام، تحولات قابل انتظار برای نظام بانکی و آینده باثبات ارز خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، «غلامعلی کامیاب» گفت: بانک مرکزی از بدو توافق ژنو و اعلام برجام اقدام های خود را برای فراهم سازی مقدمه های لازم برای اجرای برجام آغاز کرد. در این مدت با بانک های مختلف مذاکره شده و هماهنگی برای ورود به دوره پساتحریم به عمل آمده است و پس از روز اجرای برجام عملیاتی خواهد شد. 
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو خواهد شد.
زمان اجرای عملی این برنامه بزودی فرا می رسد.
معاون ارزی بانک مرکزی ادامه داد: در این زمینه با موسسه های بیمه صادراتی کشورهای مختلف مذاکراتی شد و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از رفع تحریم ها به عمل آمد و این موسسه ها آماده همکاری اند. 
کامیاب گفت: انتظار ما این است که سطح همکاری این موسسه ها در مدت کوتاهی به میزان سال های پیش از تحریم ها و حتی بالاتر از آن برسد. 
به گفته او، در این مدت همایش هایی در سطح واحدهای بین الملل بانک ها، بخش نظارتی بانک مرکزی و بخش ارزی با همکاری بانک های خارجی برگزار شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: