کد خبر: ۲۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
روند کاهشی قیمت نفت ایران ادامه دارد
قیمت نفت در بازارهای جهانی به روند کاهشی خود ادامه داد و قیمت نفت سنگین ایران در هفته منتهی به ١٥ ژانویه ( ٢٥ دی ماه)، با سه دلار و ٤١ سنت نسبت به هفته قبل از آن ، کاهش داشت و به ٢٢ دلار و ٤١ سنت برای هر بشکه رسید.
به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت قیمت نفت خام سبک ایران نیز درهفته مورد بررسی سه دلار و ٥٦ سنت کاهش یافت و به ٢٥ دلار و ٧٩ سنت رسید.
قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٢٥ دلار و ٦٥ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، چهار دلار و ١٦ سنت کاهش یافت.
هربشکه نفت خام دابلیو.تی.آی آمریکا نیز با چهار دلار چهار سنت کاهش، ٣٠ دلار و ٥٩ سنت برای هر بشکه معامله شد.
قیمت نفت برنت با پنج دلار و ٢٩ سنت کاهش به ٢٩ دلار و دو سنت برای هر بشکه رسید، که بیشترین کاهش را میان نفت خامهای شاخص به خود اختصاص داد.
همچنین قیمت نفت خام های شاخص دوبی و عمان نیز با سه دلار و ٧٧ و سه دلار و ٨١ سنت کاهش به ترتیب به ٢٦ دلار و ٤١ سنت و ٢٦ دلار و ٨٢ سنت رسید.
حداکثر قیمت نفت در سال گذشته میلادی ٦٤ دلار و ٩٦ سنت و حداقل قیمت آن ٣٠ دلار و ٧٤ سنت بود.
 برنامه ایران برای افزایش صادرات نفت در پساتحریم، افزایش تولید نفت خام آمریکا و انتشار میزان ذخیره سازی نفت خام این کشور ازعوامل موثر بر کاهش قیمت نفت بوده اند.
همچنین نگرانی بازار نفت از آشفتگی بازارهای مالی چین و کاهش تقاضای نفت توسط این کشور و تقویت ارز دلار نیز از عوامل دیگری بوده اند که به تشدید روند نزولی قیمت نفت کمک کرده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر: