کد خبر: ۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی:
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: خرید 500 مگاوات برق از روسیه هنوز قطعی نشده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛هوشنگ فلاحتیان گفت: خرید 500 مگاوات برق از روسیه را تکذیب کرد.
 
وی افزود: بحث تبادلات برقی به صورت مذاکره دو جانبه بین ایران و روسیه در سطح مقدماتی صورت گرفته بود، اما تاکنون این مذاکرات به انعقاد قراردادی منتهی نشده است.
 
فلاحتیان با بیان اینکه تقریبا با تمام کشورهایی که دارای مرز زمینی با کشور هستند تبادل انرژی داریم افزود: استراتژی و راهبردمان بر این است که با کشورهای پیرامون که مرزهای خاکی و آبی با کشورمان دارند تبادل انرژی برق داشته باشیم و این امر در دستور کار قرار دارد.
 
وی گفت: خرید 500 مگاوات برق از روسیه نیازمند این است که شبکه‌های برق کشورمان با آذربایجان و روسیه سنکرون شوند در حالی که این کار تاکنون صورت نگرفته است.
 
معاون وزیر نیرو همچنین از برگزاری جلساتی در باکوی آذربایجان با مسئولان این کشور به منظور موازی شدن شبکه برق ایران با کشورهای مذکور خبر داد و گفت: در این زمینه مذاکراتی صورت گرفت اما هنوز به جمع‌بندی کلی نرسیدیم و طرح فنی سنکرون شبکه کشور تاکنون تهیه نشده است.
 
گفتنی است؛الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه اردیبهشت ماه سال جاری در جمع خبرنگاران از توافق اولیه و مقدماتی با وزارت نیروی ایران به منظور امضای 8 تا 10 میلیارد دلار قرارداد برقی در چهار حوزه ساخت نیروگاه‌های حرارتی، برق‌آبی، شبکه انتقال، افزایش راندمان شبکه انتقال و توزیع برق و تبادل و ترانزیت برق خبر داده بود.
 
در همین زمان کارگروه‌های مشترک برقی بین دو کشور تشکیل و مقرر شده است تا یک ماه آینده با جمع بندی فنی و عملیاتی این کارگروه های مشترک نتایج نهایی برای امضای قرارداد بزرگ تهران – مسکو به وزرای دو کشور ارائه شود که تاکنون طبق گفته معاون وزیر نیرو در امور برق هنوز قرارداد و توافقی در این باره صورت نگرفته است.

 
انتهای پیام/
برچسب ها: برق ، خرید ، خرید ، ایران ، روسیه ، انرژی ، نیرو
نام:
ایمیل:
* نظر: