کد خبر: ۲۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
معاون وزیر اقتصاد :
از این پس در صحنه بین‌المللی می‌توانیم صادرات بیشتری داشته باشیم و در نتیجه ارزآوری بیشتری، خواهیم داشت.
شاپور محمدی در گفتگو با ایلنا؛ در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه خروج از رکود دولت برنامه موفقی بوده یا خیر؟ اظهار داشت: این برنامه‌ها، اقدامات خوبی هستند و باید اجرای آن ادامه پیدا کند. این برنامه‌ها هنوز کفایت می‌کنند. اجزای بسته خروج از رکود باید اجرا شوند و تحریک تقاضا هم اجزای متعددی دارد که باید آن‌ها نیز اجرا شوند.

معاون وزیر اقتصاد در خصوص کاهش هزینه‌های مبادلاتی پس از برجام گفت: کاهش هزینه‌های مبادلاتی ۸ تا ۲۰ درصد خواهد شد. همچنین با اجرای برجام انتقال بعضی از لوازم و تجهیزات با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه با اجرای توافق هسته‌ای تهدیدات گذشته برطرف می‌شوند خاطر نشان کرد: گسترش تعامل مالی با بانک‌های دنیا و بازار سرمایه قطعا به امنیت اقتصادی کشورکمک می‌کند همچنین به لحاظ اقتصادی، سیاسی و نظامی امکان انتقال تکنولوژی را نیز پیدا می‌کنیم.

وی ادامه داد: قطعا از این پس در صحنه بین‌المللی می‌توانیم صادرات بیشتری داشته باشیم و در نتیجه ارزآوری بیشتری، خواهیم داشت.

محمدی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا نرخ ارز پس از برجام شکسته نشد؟ گفت: کاهش و افزایش نرخ ارز را از بانک مرکزی جویا شوید.

وی همچنین درپاسخ به این پرسش که تا چه زمانی برنامه ارائه کارت‌های اعتباری ادامه خواهند داشت؟ گفت: این موضوع را از وزارت صنعت جویا شوید. در این خصوص باید وزارت صنعت، معدن و تجارت نظر بدهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار