کد خبر: ۲۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات :
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: جمهوری اسلامی در دوران تحریم ها از نظر میزان ریسک در گروه کشورهای غیرقابل پوشش قرار گرفته بود که با رفع آنها جایگاه ایران یک پله بهبود یافت و موسسه اعتباری ساچه (ایتالیا ) ایران را در گروه 6 قرار داد.
به گزارش تجارت آنلاین، سید کمال سیدعلی امروز (سه شنبه) در نشستی خبری افزود: سال 2002 ایران عضو گروه چهار از نظر میزان ریسک به حساب می آمد ، درحالی که تقاضای کشورمان جای گرفتن در گروه سه بود. 
وی افزود: بعد از سال 2002 و با اعمال تحریم های اقتصادی و سیاسی علیه ایران، جمهوری اسلامی در گروه هفت و پس از آن در گروه کشورهای غیرقابل پوشش قرار گرفت ، اما در مذاکراتی که در ماه های گذشته با موسسه هایی نظیر ساچه، هرمس و ICGD داشتیم ، ریسک ایران باید سه تا چهار باشد. 
وی ضمن تاکید بر اینکه حدود 30 درصد از ریسک ها باید سیاسی و 70 درصد بسته به توان بازپرداخت باشد ، گفت: ایران نزدیک به 28 میلیون دلار در سال 88 بابت تامین مالی (فاینانس ) پروژه های مختلف بدهی داشته ، که با وجود دشواری های زیاد ، نسبت به انتقال پول اقدام و همه بدهی ها را به موقع پرداخت کرد. 
سید علی تصریح کرد: اکنون چهار میلیارد دلار بابت تامین مالی پروژه ها باقی مانده که به سررسید خود ، نرسیده اند. 
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: مذاکراتی با موسسه های اعتباری بین المللی انجام شده و به آنها اعلام کردیم ، با توجه به توان بازپرداخت کشورمان و جایگاه ایران از نظر جذب فاینانس، ایران باید در گروه چهار پوشش ریسک قرار گیرد. 
نام:
ایمیل:
* نظر: