کد خبر: ۲۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
نخست وزیرایتالیا:
نخست وزیر ایتالیا سفر رییس جمهوری ایران به ایتالیا را دارای اهمیت تاریخی عنوان کرد و گفت:باداشتن ایران شانس بیشتری برای دستیابی به یک توافق در سوریه و آرام کردن یک منطقه بسیار بزرگ که پهنه آن تا افغانستان گسترده است وجود دارد و می توان ائتلاف بین المللی علیه تروریسم را بزرگتر کرد.
 «ماتئو رنتزی» روز جمعه در گفت و گو با روزنامه «فرانکفورته آلگماینه زایتونگ» ضمن بیان این مطلب افزود: ایران به عنوان یک قدرت فرهنگی کهن می تواند بار دیگر خود را در اروپا نشان داده و در راه ارایه حل های صلح، نقش بازی کند.
وی در پاسخ به خبرنگار این روزنامه مبنی بر اینکه آیا می شود به ایران اطمینان کرد، گفت: من فکر می کنم که می شود به ایران اطمینان کرد.
«رنتزی» افزود: به نظر من حسن روحانی رییس جمهور ایران این اهمیت تاریخی در تغییر مسیر را مد نظر دارد. روحانی صرفاً برای مبادلات تجاری که ارزش آن بیش از 17 میلیارد یورو است به ایتالیا نیامده بود بلکه برای اینکه وی در ایتالیا و در اروپا یک فرهنگی را می بیند که فرهنگ ها باید باهم تعامل داشته باشند، یعنی مساله اینجا تنها سیاست نیست بلکه یک تبادل فرهنگی است.
سفر سه روزه دکتر حسن روحانی و هیات همراه به ایتالیا از پنجم تا هفتم بهمن ماه و مذاکره با رییس جمهوری و نخست وزیر این کشور و پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک ها به عنوان نخستین سفر رییس جمهوری ایران به یک کشور اروپایی پس از 11 سال، پایان رکورد در روابط تهران با کشورهای قاره سبز به ویژه اعضای اتحادیه اروپا به شمار می رود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار