کد خبر: ۲۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰
مدیرعامل شرکت مپنا:
مدیرعامل شرکت مپنا با اشاره به این که توربینهای نصب شده در نیروگاه پتروشیمی دماوند به دست مهندسان ایرانی ساخته شده است، گفت: این توربینها قابل رقابت با توربینهای شرکت زیمنس هستند.
  • به گزارش تجارتآنلاین ، عباس علی آبادی، در آیین آغاز عملیات نصب توربینهای ٣ و ٤ فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند اظهار کرد: هم اکنون در مرحله پایانی نصب ٢ توربین ابتدایی این نیروگاه هستیم و نصب ٢ توربین جدید نیز از امروز آغاز می شود.

    وی با اشاره به این که مشکلی در تأمین تجهیزات مورد نیاز وجود ندارد، افزود: تجهیزات لازم هم اکنون در کارگاه وجود دارد و می توان با سرعت قابل توجهی که پروژه اجازه می دهد، پیش رفت.

    مدیرعامل شرکت مپنا با بیان این که گروه محصولات مپنا امکان تأمین توربینهای مختلف از حدود ٢٠ تا ٣٠٠ مگاوات را در کلاسهای مختلف را دارد، گفت: میزان بازدهی متوسط و موثر مهمترین پارامتر در توربین است.

    علی آبادی با اشاره به این که توربینهای ١ و ٢ نصب شده در فاز نخست نیروگاه پتروشیمی ١٦٢ مگاواتی هستند، تصریح کرد: امکان روزآمد کردن همه این توربینها نیز وجود دارد.

    وی با بیان این که توربینهای استفاده شده در نیروگاه پتروشیمی دماوند به دست مهندسان و توانمندان ایرانی طراحی و ساخته شده است، یادآور شد: این توربینهای بومی قابلیت رقابت با توربینهای هشت زیمنس را دارند؛ توربین هشت زیمنس در سیکل ساده دارای قدرت اسمی ١٧٣ مگاوات با بازدهی ٣٥,٤ درصد است در صورتی که توربینهای این شرکت دارای قدرت اسمی ١٨٥ مگاوات با بازدهی ٣٦ درصد هستند.

    مدیرعامل شرکت مپنا به سه بعدی بودن همه پره های این توربینها اشاره کرد و افزود: این نخستین نصب این دستگاهها در این کلاس است که با یک برند ایرانی عرضه می شود.

    علی آبادی با اشاره به این که دوران تحریم را با سربلندی پشت سر گذاشتیم، اظهار کرد: امیدواریم این ظرفیت را در فضای رقابتی فشرده ای که در دنیا وجود دارد، حفظ کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: