کد خبر: ۲۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳
«حسین جابری انصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه حمله تروریستی امروز (جمعه) به مسجد امام رضا علیه السلام در استان الأحساء عربستان که به کشته و زخمی شدن تعدادی از نمازگزاران منجر شد را محکوم کرد.
به گزارش تجارت آنلاین، به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، جابری انصاری با ابراز همدری با خانواده های قربانیان این حادثه تروریستی یادآور شد تکرار حملات تروریستی به مساجد و حسینه های شرق عربستان نشان دهنده وضعیت امنیتی نگران کننده این منطقه و اهمال نیروهای امنیتی در انجام مسئولیت خود در زمینه حفظ امنیت اقشار مختلف مردم در برابر حملات تروریست ها است.
به گزارش ایرنا، امروز (جمعه) مسجد امام رضا علیه السلام در منطقه الاحساء در شرق عربستان هدف حمله تروریستی قرار گرفت.
در گزارش های اولیه تعداد کشته های این حادثه تروریستی سه نفر اعلام شده بود، اما وزارت کشور عربستان اعلام کرد در تازه ترین آمار در جریان این حمله 4 نماز گزار کشته و 18 تن دیگر زخمی شدند.
«منصور ترکی» سخنگوی وزارت کشور عربستان در این باره گفت، نیروهای امنیتی این کشور دو مهاجم انتحاری را پیش از ورود به این مسجد زیر نظر داشتند و به محض مشکوک شدن به آن دو، برای دستگیری شان اقدام کردند؛ اما یکی از مهاجمان خود را در ورودی مسجد امام رضا (ع) منفجر کرد.
وی افزود، نیروهای امنیتی توانستند پس از شلیک به دومین مهاجم، وی را که کمربند انفجاری به همراه داشت، دستگیر کنند.
نمازگزاران این مسجد نیز درباره این حمله تروریستی گفتند، یک تروریست به هنگام برگزاری نماز جمعه وارد مسجد شد و به طور بی هدف به سمت نمازگزاران آتش گشود.
الاحساء از بزرگترین و به روایتی بزرگترین استان عربستان با جمعیتی حدود 1/5 میلیون نفر و بیش از 530 هزار کیلومتر مربع مساحت است.
نام:
ایمیل:
* نظر: