کد خبر: ۲۷۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
مرعشی خبرداد
یک مقام مسئول از آغاز مذاکرات جدید حدود ۵ میلیارد دلاری نفتی ایران با توتال فرانسه خبر داد.
سیدمحمود مرعشی امروز  درباره آخرین وضعیت توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۵۰ هزار بشکه نفت خام از ۳۰ میدان مشترک نفتی برداشت می‌شود که برنامه جامع توسعه آزادگان جنوبی تولید حدود ۳۲۰ هزار بشکه نفت در روز است.

مجری توسعه میدان آزادگان در شرکت مهندسی و توسعه نفتی ایران با اعلام اینکه در صورت تکمیل فاز اول توسعه این میدان نفتی ظرفیت تولید نفت میدان آزادگان جنوبی به حدود ۱۱۰ هزار بشکه در روز افزایش می یابد، اظهار کرد: در مجموع در صورت توسعه فاز و اول و دوم ظرفیت تولید نفت از این میدان مشترک به حدود ۳۲۰ هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

وی در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر مذاکره با شرکت‌های بین المللی نفتی برای توسعه فاز دوم میدان آزادگان جنوبی توضیح داد: تاکنون به صورت مستقیم با چندین شرکت نفتی اروپایی و آسیایی برای توسعه این میدان نفتی مذاکراتی را انجام داده ایم.

این مقام مسئول با اشاره به مذاکرات انجام شده با شرکت توتال فرانسه تاکید کرد: علاوه بر توتال، با دو شرکت دیگر فرانسوی به نام اینترپوز و وینچی هم مذاکراتی انجام شده است.

وی همچنین از مذاکره‌های انجام شده با شرکت‌های هیوندایی کره جنوبی و ماروبنی ژاپن خبر داد و گفت: تاکنون درباره حجم دقیق سرمایه‌گذاری فاز دوم توسعه میدان نفتی آزادگان برآورد جامعی انجام نشده است.

مجری توسعه میدان آزادگان در شرکت مهندسی و توسعه نفتی ایران با تاکید بر اینکه حجم دقیق سرمایه گذاری فاز دوم توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی در آگهی مناقصه اعلام خواهد شد، تصریح کرد: براساس برآوردهای تقریبی، پیش بینی می‌شود حجم سرمایه گذاری توسعه فاز دوم این میدان نفتی خیلی کمتر از ۵ میلیارد دلار باشد.

مرعشی در پاسخ به پرسش دیگردرباره مذاکرات انجام شده برای بازگشت شرکت اینپکس ژاپن به آزادگان جنوبی هم خاطرنشان کرد: مذاکراتی در سطح شرکت ملی نفت ایران با این شرکت ژاپنی انجام شده اما مجری طرح تاکنون هیچگونه مذاکره مستقیمی با اینتکس نداشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: