کد خبر: ۲۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
آیت‌الله امامی‌کاشانی در نمازجمعه تهران:
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه دشمن روی کشور زوم کرده است و می‌خواهد ببیند در انتخابات چه اتفاقی می‌افتد، گفت: این حرکت را انسجام و حضور پای صندوق‌ها می‌تواند عقیم کرده و پاسخ دهد.
 آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ اظهار داشت: سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به تمام انسان‌های آزاده‌خواه، حق‌طلب، کشور بزرگ ایران و ملت گرانقدر کشور تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: انقلابی که ۲ هزار و ۵۰۰ سال رژیم شاهنشاهی و مفاسدی را که وجود داشت با نفس‌های گرم امام راحل (ره) و ملت بزرگ ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ به نابودی کشاند.

امامی کاشانی با بیان اینکه این انقلاب واقعا جای تبریک برای همه انسان‌های حق‌جو و حق‌طلب دارد، تصریح کرد: باید به همه جوانان و کسانی که در آن زمان با رژیم پهلوی جنگیدند، تبریک گفت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به بیعت نیروی هوایی ارتش با امام خمینی (ره) گفت: همچنین به عزیزان نیروی هوایی که در ۱۹ بهمن با امام (ره) بیعت کردند و این انقلاب با این عظمت پیش آمد، تبریک می‌گوییم.

وی با طرح این سئوال که مهمترین مسئله در پیروزی انقلاب چه بود، خاطرنشان کرد: در آیه شریفه سوره بقره، آمده است که قوم موسی‌بن عمران از وی طلب آب کردند و موسی‌بن عمران نیز از خدا برای قوم خود طلب آب کرد. خداوند ۱۲ چشمه به وجود آورد که این قوم از آن استفاده کنند.

امامی کاشانی ادامه داد: دلیل ۱۲ چشمه این بود که این ۱۲ طبقه با هم مخالف بودند و با هم تضاد داشتند؛ تا حدی که یک قبیله حاضر نشد از قبیله دیگر دختر بگیرد و ازدواج کند. بین این قبایل اختلاف و عناد وجود داشت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: البته این ۱۲ قبیله موسی‌بن عمران را پذیرفته بودند و دلیل آن ظلم‌های فرعون مصر بود.

وی خاطرنشان کرد: هر کدام از این قبایل سراغ چشمه خود رفتند و نوشیدند و موسی‌بن عمران به آنها گفت از رزق خدا بنوشید اما در زمین فساد نکنید.

امامی کاشانی با اشاره به زمان ظهور امام عصر (عج) تصریح کرد: در حدیثی آمده است وقتی امام عصر (عج) قیام کند، مانند موسی‌بن عمران به نقطه‌ای می‌زند و چشمه‌ها با هم می‌جوشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: اما در زمان امام عصر(عج) طوری خواهد بود که امت اسلام یکصدا و یکپارچه خواهند شد و از این نکته می‌فهمیم که مسئله وحدت امت اسلامی، مسئله‌ای کلیدی است.

وی، وحدت کلمه و انسجام را عامل مهمی برشمرد و ادامه داد: آن هم چه انسجامی؛ نه انسجام زمان موسی‌بن عمران، بلکه انسجامی که تمام دلها با امام عصر (عج) است.

وحدت کلمه و انسجام عاملی مهم است

امامی کاشانی افزود: نکته مهمی که بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام (ره) به پیروزی رساند این نکته بود که امت اسلام و ملت ایران یکپارچه و پیروز موسی زمان خود بودند. آنچنان پیرو بودند که گویی پیرو امام مهدی (عج) هستند، یعنی همه با هم‌ هستند. نه در زبان، قلم و شعار با هم بودن، بلکه دلها با هم بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: همه دلها و قلب‌ها با امام (ره) بودند و به ایشان عشق می‌ورزیدند؛ دلیل پیروزی انقلاب این بود.

وی افزود: یک نکته مهم دیگر این بود که یک مرجع تقلید که تمام توجهش به خداست، نفس عیسوی خود را در این ملت دمید و این ملت الهی شد.

امامی کاشانی، حکومت امام عصر (عج) را نیز دارای چنین وحدت و با عمق بیشتری دانست و گفت: باید انقلاب اسلامی که دالانی برای ورود به حکومت جهانی امام زمان (عج) است؛ همه از پیر و جوان مواظب باشیم و در حرکات و نوشتار خود آنچنان باشیم که امام عصر (عج) می‌خواهد؛ یعنی آن وحدت را.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با طرح این سئوال که چرا وحدت امام عصر (عج) چنین خواهد بود، ادامه داد: چون ظالمانِ دنیا علیه ایشان قیام خواهند کرد.

وی با اشاره به روایتی که می‌فرماید از عرب‌ها کم خواهند بود که پیرو امام عصر(عج) باشند، اظهار داشت: طاغیان عرب با یهود، اسرائیل و یا فرزندان اسحاق؛ یعنی صهیونیست‌ها که قومی از یهود هستند، خواهند بود و علیه اسلام و امام عصر(عج) خواهند جنگید.

آمریکا پشت تمام جنایات منطقه و جهان است

امامی کاشانی ادامه داد: امروز هم چنین است و مثلث شومی تشکیل شده که یک ضلع آن قدرت آمریکاست که آن قدرت پشت تمام این جنایات بوده و یک ضلع دیگر برنامه‌ریزی اسرائیل و پول آل‌سعود است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: این مثلث شوم است که این همه ناامنی ایجاد کرده است؛ ناامنی سیاسی، ناامنی نظامی و ناامنی اخلاقی در دنیا و منطقه به وجود آورده است.

امامی کاشانی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفت: رهبر معظم انقلاب بیانی با دوستان دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی داشتند که آنها باید توجه کنند. ایشان فرمودند که کار فقط کار نظامی نیست؛ کار، کارِ سیاسی، روانی و اخلاقی است؛ یعنی مربوط به امنیت کشور در همه ابعاد است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: امروز این مسائل مهم است؛ یعنی نفوذها، ناامنی کشور در مسائل سیاسی، مسائل اقتصادی و مسائل نظامی اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه اینها چیزی است که دشمن بر اساس آن روی کشور زوم کرده، تصریح کرد: دشمن درست نگاه می‌کند که ببیند چیست؟ چه باید کرد و چگونه باید نقشه ریخت؟ البته خدای متعال کمک خواهد کرد.

امامی کاشانی با تاکید بر اینکه شاهد جنایت جنایتکاران در سوریه، لبنان، فلسطین و عراق و نقاط دیگر هستیم، اظهار داشت: ولی در عین حال خداوند پیروزی را نصیب رزمندگان اسلام می‌کند. این جنایتکاران که با نام اسلام (تکفیری‌ها) کار خود را شروع کرده‌اند؛ این مسئله، طرح دشمن علیه تفکر و امت اسلام است.

حضور پای صندوق‌ها می‌تواند حرکات دشمن را عقیم کند

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه ملت ایران باید به انتخابات که نزدیک است توجه کنند، افزود: اینکه رهبر انقلاب بر انسجام و همه بیایند تاکید دارد به این دلیل است که دشمن روی کشور زوم کرده است و می‌خواهد ببیند چه اتفاقی می‌افتد.

وی با بیان اینکه همه باید با این فکر بیایند که موسی زمان حرکتی از دشمن و اطراف را متوجه شده است، گفت: این حرکت را انسجام و حضور پای صندوق‌ها می‌تواند عقیم و پاسخ دهد.

امامی کاشانی تصریح کرد: در چنین روز و شرایطی که هر چند وقت در انتخابات پیش می‌آید و موفقیت هم حاصل می‌شود، دشمن عقب‌نشینی می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: وظیفه ماست که در ۷ اسفند بدون توجه به هر اختلاف و بگومگویی تماما در پای صندوق‌های رأی حاضر شویم.

وی با بیان اینکه در مجلس خبرگان و شورای اسلامی باید به کسانی رأی دهیم که به موسای زمان و ولی فقیه عقیده دارند، گفت: باید به چنین کسانی رأی بدهیم. امید است که ان‌شاء‌الله این صحنه‌ها بتواند در استحکام نظام نقش موثری داشته باشد.

امامی کاشانی افزود: در چنین شرایطی هر کسی به نظام اسلامی، کشور و نقشه‌هایی که در بیرون علیه ایران، نظام اسلامی و ولایت فقیه طرح می‌کنند توجه کند، به خود اجازه نخواهد داد در روز رأی دادن در خانه بنشیند؛ واقعا به خود اجازه نخواهد داد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان خاطرنشان کرد: اگر به خود این اجازه را بدهد، در تقوا و ایمانش تردید کند. در جایی که دشمنان اسلام مأیوس و یا خوشحال می‌شوند باید کاملا مراقب باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: