کد خبر: ۲۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه یکی از پایه های توسعه مناطق کمتر توسعه یافته است و با حمایت دولت می توان به رشد مطبوعات محلی و تاثیر بر توسعه کمک کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا حسین انتظامی شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان کردستان در سنندج افزود: تعلق یارانه به مطبوعات محلی، در نظر گرفتن رتبه بندی ها و دیگر شیوه ها نشان می دهد که نشریات محلی مورد توجه دولت بوده است.
او گفت: تلاش بر این است در آینده در جشنواره های مطبوعات استانی، هویت های موجود و خرده فرهنگ ها مورد توجه قرار گیرندو جشنواره های استانی نیز از این پس آثاری را بررسی می کنند که مربوط به آن استان باشند.
وی اظهار کرد: الگوی مصرف رسانه ای در دنیای امروز عوض شده است و با ظهور رسانه های مدرن، نفوذ رسانه های سنتی کاهش پیدا کرده است و رسانه های جمعی و سنتی مورد تهدید قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه رسانه های اجتماعی جایگزین رسانه های سنتی شده اند، ادامه داد: اما رسانه های بین المللی، رسانه های تخصصی و ویژه و رسانه های محلی، سه دسته از رسانه ها هستند که مورد تهدید کمتری قرار می گیرند.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به اهمیت و وظایف خانه مطبوعات اشاره کرد و گفت: رسیدگی به تخلفات هر صنفی توسط تشکل های آن صنف رسیدگی می شود.
وی مثال آن را نظام پزشکی دانست و ادامه داد: در حوزه رسانه و مطبوعات نیز باید با تقویت خانه مطبوعات اینچنین عمل شود.
وی مبارزه با فساد در هر بخشی را از طریق شفافیت امکان پذیر دانست و گفت: تلاش های معاونت مطبوعاتی برای الکترونیکی و ثبت امور در این راستا است.
انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که باید به جای جدا کردن مطالبات قومی، مطالبت استان پیگیری شود، گفت: اقوام کشور واگرایی نداشته اند.
وی با بیان اینکه با توجه به شرایط منطقه، انسجام ملی از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: مطالبات استان را باید برای دستیابی به توسعه دنبال کنیم.
معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در آئین پایانی دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان کردستان روز دوشنبه به سنندج سفر کرد.
دیدار با نماینده ولی فقیه، دیدار با استاندار و دیدار با اصحاب رسانه استان کردستان از دیگر برنامه های معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به استان کردستان بود.
آیین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان کردستان شامگاه دوشنبه در سنندج برگزار شد.
439 اثر شامل 41 اثر کردی و 397 اثار فارسی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: