کد خبر: ۲۸۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
آنکارا – ایرنا - همایش فرصتهای سرمایه گذاری در ایران در دوران پساتحریم، از سوی انجمن مدیران و کار آفرینان جوان ترکیه موسوم به GYİAD در استانبول برگزار شد.
در این همایش، آخرین تحولات پس از رفع تحریم های غرب علیه ایران ، بحث و بررسی شد.
'عثمان آکسوی' دبیرکل هلدینگ حیات کیمیا و عصو هیات مدیره شواری کار ایران و ترکیه با تاکید بر اینکه بازار ایران فرصتهای مهمی را پیش روی سرمایه گذاران ترکیه ای دارد، آنها را به سرمایه گذاری و ورود به بازار ایران دعوت کرد و در خصوص فعالیت های تجاری نیز گفت: مشکل انتقال پول با ایران وجود ندارد. اما او در همین حال به سرمایه گذاران و تجار توصیه کرد که از تجارت صرفا متکی به اعتماد خودداری کنند.
آکسوی که هلدینگ متبوع وی در ایران نیز سرمایه گذاری دارد، با تاکید بر اینکه بازگشت دوباره نظام تحریم ها به ایران ممکن دیده نمی شود و به طور مرحله ای، ایران به طور کامل از تحریم های بین المللی رهایی خواهد یافت، گفت: چشم انداز فعالیتهای اقتصادی در ایران بسیار خوب است و در دوره پیش رو با پیوستن ایران به سویت مشکلی به نام انتقال وجوه معاملات تجاری با ایران باقی نخواهد ماند. 
او با تاکید بر اینکه بالاخره در تجارت می توان راهی یافت، گفت: تنها توصیه ای که می توان داشت این است که در تجارت صرفا با اتکا به اعتماد، کاری نکنند.
دبیرکل حیات کیمیان با ادعای اینکه کالاهای ترکیه در کشور همسایه ایران با استقبال و محبوبیت خوبی روبروست، افزود: اما در سرمایه گذاریهای بزرگ، حتما باید همسو با دولت آنکارا حرکت کرد.
وی فرصتهای تجاری و سرمایه گذاری در ایران را بسیار وسیع خواند و گفت: بعداز رفع تحریم کشورهای غربی و به ویژه ایتالیا به کار و حضور در ایران اهمیت زیادی می دهند ولی شرکتهای ترکیه نیز می توانند سهم خوبی را از بازار بزرگ ایران بدست آورند. 
عثمان آکسوی با تاکید بر اینکه ایران از پتانسیل زیادی برای کار شرکتهای ترک برخوردار است، گفت: در یکی دو سال آینده در صورت کاهش ریسک های ژئوپلتیک منطقه ای، فرصتهای بیشتری در بازار ایران فراهم خواهد شد.
نویان آکساک کارشناس روابط بین المللی نیز در همین همایش با اشاره به انتخابات پیش رو در ایران، مدعی شد این انتخابات صحنه رقابت اصولگرایان و اصلاح طلبان خواهد شد که جوانان بیشتر اصلاح طلبان را حمایت می کنند.
به گفته او، سیر حرکت روبه پائین نرخ نفت در بازارهای جهانی، می تواند در تحقق هدف رشد هشت درصدی اقتصاد ایران موجب بروز انحراف شود ولی ایران از ظرفیت گسترده ای برای رشد در دوران پساتحریم برخوردار است. لذا سرمایه گذاران ترک بایستی با گامهای استوار حضور خود در بازار ایران را تقویت و توسعه دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: