کد خبر: ۲۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
از این 10 نماینده محمد جواد کریمی قدوسی، نصرالله پژمانفر، اسماعیل کوثری، فاطمه آلیا، سید مهدی موسوی‌نژاد و مهرداد بذرپاش کسانی هستند که برای انتخابات مجلس دهم نیز نامزد شده اند.
به گزارش نامه نیوز، جمعه آینده مردم ایران پای صندوق های رای می‌روند تا در انتخاباتی مهم و سرنوشت ساز اعضای جدید مجلس شورای اسلامی و  خبرگان را برای یک دوره چهار ساله و هشت ساله انتخاب کنند.

این در شرایطی است که عملکرد مجلس نهم در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، توجه به انتخابات مجلس دهم را پراهمیت کرده است. عملکردی که با روی کار آمدن دولت میانه رو حسن روحانی علامت تعحجب و سوال های بسیاری را رو به روی بسیاری از نمایندگان آن قرار داد.

پرونده حصر دو نامزد انتخابات های ریاست جمهوری 88، پرونده مذاکرات هسته ای، پرونده رای اعتمادها به وزرای دولت یازدهم، توافق هسته ای و واکنش به تیم مذاکرات از جمله مهمترین تنش ها و چالش های مجلس نهم به شمار می رود که با واکنش پرحاشیه و بعضا خارج از عرف و اخلاق برخی از نمایندگان مواجه شد.

در این بین یکی از موضوعاتی که در برهه‌ای از دوران فعالیت مجلس نهم، خبر ساز شد درخواست کتبی 10 نماینده مجلس از وزیر دادگستری برای اجرای حکم ممنوع‌التصویری و ممنوع البیانی (ممنوعیت سخنرانی) رئیس جمهور اسبق کشورمان بود.

در بخشی از تذکر این 10 نماینده که از سوی هیئت رئیسه مجلس قرائت شد، آمده است که از  وزیر دادگستری اهتمام جدی این وزارت خانه برای اجرای حکم ممنوع‌التصویر، ممنوع‌الخروج و ممنوع‌البیان بودن آقای خاتمی را خواستار می شود.

نمایندگانی که این درخواست را مطرح کرده بودند اما چه کسانی بودند؟

محمد جواد کریمی قدوسی، علی اکبر کائیدی، نصرالله پژمان‌فر، اسماعیلی کوثری، حسینی، فاطمه آلیا، سید مهدی موسوی‌نژاد، روح الله حسینیان و مهرداد بذرپاش این تذکر کتبی را امضا کرده بودند.

از این 10 نماینده محمد جواد کریمی قدوسی، نصرالله پژمانفر، اسماعیل کوثری، فاطمه آلیا، سید مهدی موسوی‌نژاد و مهرداد بذرپاش کسانی هستند که برای انتخابات مجلس دهم نیز  نامزد شده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر: