کد خبر: ۲۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
چند روز دیگر به یکی از سرنوشت‌سازترین روزها برای ایرانیان باقی مانده و کسی نیست که نداند تنها با یک حضور پرشور و گسترده در انتخابات هفتم اسفندماه است که می‌توان برای مدیریت آینده کشور تصمیم گرفت.

با رای دادن در انتخابات به صورت مستقیم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستیم

مهدی قره شیخ‌لو؛ رئیس سازمان دارالقران کریم، در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که چرا باید در انتخابات حضور گسترده‌ای داشته باشیم؟ اظهار کرد: حضور در انتخابات یک تکلیف ملی، فردی و شرعی است و اساس نظام ما از اول براساس رای ملت بوده است و در تمام مراحل مردم به صورت مستقیم و غیرمستقیم تاثیرگذار بوده‌اند.

وی یادآور شد: در مجلس خبرگان و شورای اسلامی نیز مردم با رای دادن می‌توانند به صورت مستقیم در سرنوشت خود تاثیرگذار باشند و حضور حداکثری مردم می‌تواند سبب شود که افراد واجد شرایط و آن‌هایی که صلاحیت بیشتری دارند رای بیاورند تا یک مجلس کارآمد، توانمند و متعهد داشته باشیم که به اصول نظام پایبند باشد.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم تاکید کرد: حضور مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز می‌تواند سبب شود فقهایی در این مجلس حضور پیدا کنند که به شرایط روز آشنا هستند و می‌توانند شرایط حساس جامعه را درک کنند.

قره شیخ لو تاکید کرد: سابقه نشان داده که مردم ما همیشه در صحنه حضور جدی داشته‌اند. ما در راهپیمایی 22 بهمن نیز شاهد حضور میلیونی مردم بودیم و ان‌شاءالله در روز جمعه هم مردم با شور و حال ملی در انتخابات شرکت می‌کنند.

رسانه‌ها می‌توانند در اتخاب اصلح مردم تاثیر گذار باشند

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین نصوری؛ معاون مرکز تخصصی مهدویت، با بیان این‌که «شرکت در انتخابات جزو وظایف شرعی است و همه مراجع تقلید و مقام معظم رهبری برای شرکت در انتخابات فتوا داده‌اند» اظهار کرد: ما اگر در انتخابات شرکت نکنیم حق رای خود را از دست می‌دهیم. با مشارکت و حضور خود به نوعی در آینده کشور شرکت کرده‌ایم و برای آینده می‌توانیم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی یادآور شد: اگر کاندیدای مورد نظر ما رای بیاورد الحمدالله. ولی اگر رای نیاورد تابع جمع هستیم که ان‌شاءالله خیر مردم هم در همان است. فعالیت رسانه‌ها و جهت دهی آن‌ها می تواند به مردم کمک کند که مردم افراد اصلح را انتخاب کنند.

با حضور در انتخابات یک گام عبادی برمی‌داریم

حجت‌الاسلام والمسلمین کفیل؛ کارشناس مسائل مهدویت نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که «ما در انتخابات شرکت می‌کنیم چون یک عمل عبادی و سیاسی است» گفت: حضور در انتخابات یک امر معنوی است و سبب رشد اسلام و تشیع می‌شود و با حضور در انتخابات یک گام عبادی برمی‌داریم که موجب خشم و قهر دشمنان می‌شود.

با شرکت در انتخابات در تصمیمات کلان کشور تاثیر داریم

حجت‌الاسلام والمسلمین شهبازی از کارشناسان مباحث مهدویت نیز با بیان این‌که «شرکت در انتخابات سبب می‌شود که همه در برنامه ریزی‌های کشور نقش داشته باشند» گفت: اگر می‌خواهیم در تصمیمات کلان کشور سهمی داشته باشیم باید در انتخابات شرکت کنیم. به وسیله شرکت در انتخابات است که مردم جامعه به یک اجتماع می‌رسند. از نظر شرعی و حکم مراجع و فتوای مقام معظم رهبری باید همه مردم در انتخابات حاضر شوند.

چون صاحب اراده هستیم باید در انتخابات شرکت کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرام دلیر؛ مدرس فلسفه عالی و عرفان حوزه علمیه قم نیز با بیان این‌که «خداوند انسان‌ها را بر سرنوشت خود مسلط کرده است و همه ما با شرکت در انتخابات می‌توانیم بر سرنوشت خود حاکم شویم» اظهار کرد: ما چون صاحب اراده هستیم پس باید در انتخابات شرکت کنیم و با شرکت در انتخابات در راستای منافع ملی و تقویت هژمونی قدرت گام برمی‌داریم. هر گرایش و سلیقه‌ای که داریم باید فعالانه در انتخابات حاضر شویم.

امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند خضور مردم در صحنه هستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با بیان این‌که «علت حضور ما در انتخابات کاملا روشن و مشخص است» گفت: انقلاب و نظام ما پشتوانه مردمی دارد و با رای مردم پیروز شده است. ما با همین مردم بوده که توانسته‌ایم در مقابل مشکلات و دشمنان بایستیم. اگر حضور مردم در تمام عرصه‌ها نبود ما اکنون اینجا نبودیم. این مردم هستند که همیشه در صحنه حضور دارند و امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور ارزشمند مردم در انتخابات هستیم.

با شرکت در انتخابات دشمنان را مایوس می‌کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین سروستانی؛ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز با بیان این‌که «علت حضور ما در انتخابات به دلیل عشق و علاقه‌ای است که به انقلاب داریم» گفت: دشمنان همواره سعی کرده‌اند که در بین ما تفرقه ایجاد کنند و می‌خواهند از سلیقه‌های مختلف و شخصیت‌های مختلفی که در جامعه حضور دارند به نفع خود استفاده کنند اما مردم با حضور در انتخابات می‌توانند دشمنان را مایوس کنند. ما با شرکت در انتخابات برای آینده نظام تصمیم می‌گیریم و مردم خود می‌دانند که با حضور در انتخابات می‌توانند در تصمیمات جامعه تاثیرگذار باشند.

شرکت در انتخابات برای مردم یک حق و تکلیف است

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند؛ عضو هیات علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان این‌که «انتخابات برای مردم ایران حق و تکلیف است» یادآور شد: شرکت در انتخابات حق است به دلیل اینکه به وسیله رای مردم آن‌ها خود آینده جامعه و خانواده خود را می‌سازند و تکلیف است چون ما در قبال اسلام، انقلاب و خون شهدا مسئولیت داریم.

نباید نسبت به موضوع انتخابات بی‌تفاوت باشیم

حجت‌الاسلام والمسلمین فوادیان از کارشناسان مسائل مهدویت، با بیان این‌که «ما چون حاکم بر سرنوشت خود هستیم در هفتم اسفندماه در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شویم» گفت: انتخابات به نوعی یک دخالت و تصمیم گیری برای حاکمیت است. ما نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم و باید در صحنه حاضر شویم چرا که در این صورت است که به ماندن و چگونه زیستن خود اهمیت داده‌ایم.

انتخابات یکی از نعمت‌هایی است که پس از انقلاب اسلامی مردم از آن بهره برده‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین علی پروانه؛ مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت، با بیان این‌که «شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی،‌ عرفی و قانونی است» اظهار کرد: شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است و ما چاره‌ای جز این نداریم و مکلف هستیم تا سرنوشت خود را تعیین کنیم. انتخابات یکی از نعمت‌هایی است که پس از انقلاب اسلامی مردم از آن بهره برده‌اند.

وی تاکید کرد: در اوایل انقلاب زمانی که امام راحل بحث رای دادن و همه پرسی را مطرح کردند خیلی از مردم اصلا نمی‌دانستند رای چیست، ولی امروز بعد از 37 سال مردم همیشه در صحنه حاضر بوده‌اند و با رای‌هایی که داده‌اند تاثیر خود را در جامعه گذاشته‌اند. حتی مردم با شرکت در انتخابات خبرگان رهبری توانسته‌اند در این بخش نیز اثرگذار باشند و این یکی از نعمت‌های ارزشمند انقلاب است. مردم ما همواره در انتخابات شعور سیاسی بالایی داشته‌اند و همین حضور حداکثری باعث شده است که همواره به آرمان‌های انقلاب برسیم.

پروانه تاکید کرد: هر انتخابات یک حساسیت ویژه‌ای دارد. زمانی یک خانمی برای خریدن حضرت یوسف (ع) با چند تخم مرغ به آنجا رفته بود و وقتی به او گفتند با چند تخم مرغ نمی شود حضرت یوسف را خرید گفت می‌دانم اما آمده‌ام تا نام خود را در زمره خریداران یوسف بنویسم. ما هم وظیفه داریم که اسم خود را در این مرحله از انقلاب بنویسیم. پس شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است و امیدواریم همه با بصیرتی که دارند افراد اصلح را انتخاب کنند.

با شرکت در انتخابات ثبات کشور و منطقه را حفظ می‌کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی مقدم؛ رئیس مرکز فرهنگ و معارف دفتر تبلیغات اسلامی قم، با بیان این‌که «بحث انتخابات همواره برای تمام مردم ایران مهم بوده است» یادآور شد: ما باید به این مقوله اهمیت بدهیم چرا که در هر انتخاباتی مردم می‌توانند سرنوشت خود را رقم بزنند و افراد شایسته را انتخاب کنند تا آن‌ها از طرف مردم تصمیماتی را اتخاذ کنند که به نفع جامعه باشد.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی هم که جمهوری اسلامی در معرض انواع تهاجمات فکری و فرهنگی است حضور مردم به صورت گسترده می‌تواند سبب شود که بیگانگان هرگز نتوانند در سرنوشت کشور ما تاثیرگذار باشند. اگر شرایط در حالت عادی بود مردم برای حفظ شخصیت خود در انتخابات شرکت می‌کردند اما اکنون ما در یک شرایط خاصی هستیم و اگر می‌خواهیم اقتدار، ثبات و جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه و جهان حفظ شود باید در انتخابات شرکت کنیم تا نظام جمهوری اسلامی بر قوت و اقتدار خود پابرجا بماند.

برای حفظ استقلال کشور باید در انتخابات حاضر شویم

حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی از اساتید حوزه و دانشگاه نیز در این رابطه با بیان این‌که «آمریکا، اسرائیل، انگلیس و وهابیت همواره سعی داشته‌اند که مردم را از صحنه خارج کنند» گفت: دشمنان ما می‌خواهند به گونه‌ای عمل کنند تا جامعه و کشور را ناامن کنند. ما برای حفظ استقلال، کیان و تمامیت ارضی کشور و عزت مملکت و انقلاب باید به پای صندوق‌های رای برویم. ما وظیفه داریم که در انتخابات شرکت کنیم.

با غسل و وضو در هفتم اسفند در پای صندوق‌های زای حاضر شویم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حق‌جو؛ استاد حوزه و دانشگاه، با بیان این‌که «انسانی که در یک مجموعه حقوقی و جمعی زندگی می‌کند یک سری وظایف و تکالیفی بر عهده اوست که باید به نحو شایسته و بایسته آن‌ها را انجام دهد» اظهار کرد: ما باید همواره به گونه‌ای در زندگی انتخاب کنیم که پس از آن دچار پشیمانی نشویم. خیلی از انسان‌های جامعه از خود گذشتند و خود را در راه انقلاب فدا کردند.

وی گفت: ما در هفتم اسفندماه باید با غسل، وضو و با اقتدار به پای صندوق‌های رای برویم و به کاندیداهایی که صلاحیت آن‌ها را بررسی کرده‌ایم و یا طبق فرمایش مقام معظم رهبری اگر آن‌ها را نمی‌شناسیم باید از مجموعه‌هایی بهره ببریم که آن‌ها را می‌شناسند رای بدهیم. اگر انتخاب ما براساس شناخت باشد همه مردم از آثار آن بهره می‌برند.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد:‌ حتی آن‌هایی که نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند باید بخواهند صندوق سیار برای آن‌ها بیاورند.

با حضور در انتخابات سبب همدلی و وحدت مردم و مسئولان شویم

حجت‌الاسلام والمسلمین سراج؛ مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد رودهن نیز با بیان این‌که «حضور در انتخابات زمینه ساز رشد کشور است» گفت: ما با شرکت در انتخابات می‌توانیم سبب ایجاد، تقویت و امنیت ملی شویم و با این حضور سبب می‌شویم که وحدت و همدلی و نشاط در میان مردم و مسئولان ایجاد شود.

همه جوامع در سایه مشارکت به رشد و تعالی رسیده‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین کلباسی؛ قائم مقام پیشین ستاد اقامه نماز، با بیان این‌که «اقتضای زندگی جمعی مشارکت در تصمیمات است» گفت: حیات یک جامعه به میزان مشارکت افراد در تصمیمات سیاسی،‌ اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن‌هاست. اگر مشارکت افراد در جامعه ضعیف باشد به معنی این است که جامعه حیات لازم را ندارد. شرکت در انتخابات هفتم اسفندماه یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وی گفت: همه جوامع در سایه مشارکت به رشد رسیده‌اند. امروز به برکت انقلاب و خون شهیدان این فرصت برای مردم ما فراهم شده است که آن‌ها به صورت مستقیم بتوانند در آینده و سرنوشت کشور خود سهیم شوند و به گونه‌ای عمل کنند که جامعه به رشد و تعالی برسد.

نام:
ایمیل:
* نظر: