کد خبر: ۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
رویترز:
گزارش‌های منتشر شده حاکی از شروع بحران اقتصادی در آلمان است، زیرا صادرات آلمان در ماه اوت با کاهش همراه شد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از رویترز؛گزارش هاي منتشر شده حاکي است صادرات آلمان در ماه اوت با کاهش همراه شد.

اين بيشترين کاهش صادرات آلمان از زمان بحران مالي بود که سبب شد نهادهاي اقتصادي پيش‎بيني هاي خود را درباره رشد اقتصادي اين کشور کاهش دهند. 

اين موضوع همچنين سبب بروز بحث هايي درباره اقدامات برلين با هدف افزايش رشد اقتصادي خود و همچنين رشد اقتصادي قاره اروپا شد.

بر اساس اين گزارش، صادرات آلمان در ماه اوت 5.8 درصد کاهش داشت که بيشترين کاهش از ژانويه سال 2009 محسوب مي شود. 

اين کاهش صادرات جديدترين نشانه از اين موضوع بود که بزرگترين اقتصاد اروپا در بحبوحه ضعف گسترده منطقه يورو و بحران هاي موجود در خارج از اين قاره  که سبب شد شرکت هاي آلماني طرح هاي خود را براي سرمايه گذاري به تأخير بيندازند، در حال شکننده شدن است.

کارستن برژسکي که يک اقتصاددان است، اعلام کرد: به نظر مي رسد در حال حاضر اقتصاد به يک معجزه نياز دارد تا در ماه سپتامبر از وقوع يک رکود در سه ماهه سوم جلوگيري شود.

اداره‌ آمار فدرال آلمان اعلام کرد: تعطيلات تابستاني در برخي ايالت هاي آلمان در کاهش صادرات و واردات اين کشور دخيل بودند اما ارقام منتشر شده ارائه کننده تصوير تيره و تار براي اقتصادي هستند که تا همين اواخر از آن در برلين به عنوان نيروي محرکه رشد  اقتصادي در قاره اروپا ياد مي شد.

اين موسسات مالي همچنين از دولت برلين خواستند از ميزان ماليات ها بکاهد و هزينه هاي بيشتري را به بخش هاي زيرساختي و آموزشي اختصاص دهد و همچنين گام هايي در جهت ترغيب سرمايه گذاري بخش خصوصي بر دارد. 

آنها همچنين تأکيد کردند: فضاهاي مالي بيشتري براي مانور دادن وجود دارد.

دولت آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان با فشارهايي در داخل اين کشور و همچنين از سوي ديگر کشورهاي اروپايي از قبيل فرانسه و ايتاليا براي افزايش سرمايه گذاري هاي عمومي به جاي اولويت قرار دادن کاهش کسري بودجه اين کشور رو به رو است.

آلمان در آغاز امسال شاهد آغازي قدرتمند در رشد اقتصادي خود بود اما در سه ماهه دوم امسال رشد اقتصادي اين کشور با کاهش 0.2 درصدي همراه بود.

 شواهد از اين موضوع حکايت دارند که اقتصاد آلمان در سه ماهه سوم امسال با رشد کمي همراه بود اما برخي اقتصاد دانان در حال حاضر پيش بيني مي کنند اقتصاد اين کشور در اين دوره رشد نخواهد داشت و حتي وارد دوره اي از رکود فني خواهد شد.

صندوق بين المللي پول، بانک مرکزي اروپا و شرکاي برلين در رم و پاريس از مرکل خواسته اند دست به اقداماتي بزند و مانع از وارد شدن  اقتصاد اروپا به دوره جديدي از رکود شود.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: