کد خبر: ۲۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
روزنامه لبنانی السفیر در جدیدترین ارزیابی خود از نتایج دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نوشت: با حضور همه جریان ها، در پارلمان ایران توازن سیاسی برقرار و صفحه ای جدید در تاریخ ایران گشوده شده است.
السفیر بعداز اعلام نتایج دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، خاطرنشان کرد که با توجه به توزیع کرسی ها و سهمیه گروه ها و جریان های سیاسی و مستقل ها می توان گفت که معادله « نه غالب و نه مغلوب» برقرار شده است.
این روزنامه لبنانی تصریح کرد: در کنار فراکسیون های جریان های سیاسی عمده ، مستقل ها نقشی بزرگ در ترسیم سیاست های آینده جمهوری اسلامی ایران وبرقراری توازن قوا خواهند داشت.
السفیر با یادآوری این که اعلام نتیجه رسمی و نهائی این دو انتخابات موکول به تائید آن از سوی شورای نگهبان است، برای اثبات ادعای خود در گشوده شدن صفحه جدید در تاریخ ایران، نوشت: حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است که ملت بزرگ تاریخ ساز است ، اکنون رقابت پایان یافت؛ حال وقت آن است که با همدلی و همزبانی ملت و دولت، راهی تازه بگشاییم؛ و به اتکاء توان داخلی و استفاده از فرصت های خارجی، فصلی نو در رشد و شکوفایی اقتصاد ملی بگشاییم.
این روزنامه لبنانی همچنین نوشت که « علی لاریجانی» رئیس دوره نهم مجلس شورای اسلامی هم گفته است که انتخابات در ایران بسیار مهم است و صفحه جدیدی در کشور گشوده است.
السفیر خاطرنشان کرد که تشکیل ائتلاف ها با حضور اصولگرایان معتدل و هواداران حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مرحله آینده زمینه اتخاذ سیاست های بسیار منسجم تر را برای ایران فراهم می کند.
این روزنامه لبنانی تصریح کرد: پارلمان معتدل آینده به رئیس جمهوری اسلامی ایران برای پیشرفت طرح های اصلاحی او که بر اقتصاد متمرکز است، کمک می کند.
السفیرهمچنین نوشت: به طور خلاصه می توان از برگزاری انتخابات در ایران نتیجه گرفت که گزینه « توافق هسته ای» پیروز شد.
این روزنامه لبنانی به نقل از فرانس پرس افزود: بیشتر اصولگرایانی که انتخاب شده اند از معتدل هائی هستند که توافق هسته ای را تایید و درک کرده بودند که مطالبات مردم تغییر کرده و از دولت حمایت می کنند.
الاخبار دیگر روزنامه لبنانی هم نوشت : پارلمان آینده ایران یک « مجلس جامع» و متشکل از همه سلایق سیاسی و مستقل ها است و جمهوری اسلامی ایران در پایان ماراتون انتخابات یک موفقیت بزرگ دیگر با مشارکت 62 درصدی مردم کسب کرد.
این روزنامه لبنانی افزود: همه کسانی که به مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی راه یافته یافته اند، « فرزندان انقلاب» هستند و برای تحقق وعده ها با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: