کد خبر: ۲۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران وارد فصل جدیدی از روابط سیاسی و اقتصادی خود شده است.
غلامسحین شافعی روز سه شنبه در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی پاکستان در مشهد افزود: کشور پاکستان باید از فصل جدید به وجود آمده در ایران استفاده کند.
وی اظهار کرد: از حضور هیات های اقتصادی در دوران جدید اقتصادی ایران بسیار خرسند هستیم و امیدواریم نتایج بسیار ارزشمندی را به همراه داشته باشد.
وی گفت: رابطه ایران با کشور پاکستان رابطه بسیار عمیق در ابعاد مختلف تاریخی، دینی و اجتماعی است.
شافعی افزود: ایران و کشور پاکستان با توجه به قرابت های فرهنگی و اجتماعی از رابطه ای مستحکم برخوردارند بطوریکه در بسیاری از خانواده های ایرانی قرآن های خطی از کشور پاکستان وجود دارد.
وی ادامه داد: اقبال لاهوری به عنوان یک شاعر بزرگ در ایران شناخته شده و در هر کتابخانه ای اثری از این شاعر دیده می شود.
وی به علاقه مندی سیاستمداران دو کشور برای افزایش همکاری ها اشاره کرد و گفت: هرچند اشتراکات بسیار بین دو کشور وجود دارد اما تاکنون فعالیت های مشترک اقتصادی ارزشمندی صورت نگرفته است.
رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه روابط اقتصادی ایران و پاکستان متناسب با روابط فرهنگی و سیاسی دو کشور نیست افزود: این یک سئوال بزرگ است که باید پاسخ آن پیدا شود و برای آن راهکار مناسب ارائه گردد.
شافعی اظهار کرد: دو کشور ایران و پاکستان در سطح تعاملات اقتصادی منطقه نیز به عنوان محورهای تعیین کننده شناخته می شوند اما تاکنون از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده است.
وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم سر فصل جدیدی از اقتصاد کشور را آغاز کرده است گفت: جمهوری اسلامی ایران در برقراری ارتباط اولویت هایی همچون همسایگی و مسلمانی را قائل است که کشور پاکستان هر دو ظرفیت را دارد.
وی ادامه داد: اتاق های بازرگانی دو کشور باید از این فرصت طلایی استفاده کنند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: افزایش ارتباطات در حوزه صنایع غذایی، فرودگاه، صنایع نساجی و کشاورزی با توجه به ظرفیت های دو کشور ضروری است.
شافعی به ظرفیت های ارزشمند در حوزه حمل و نقل و ترانزیت کالا بین دو کشور اشاره کرد و گفت: وجود حرم مطهر رضوی فرصت بسیار طلایی است که تجار پاکستان باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.
وی با بیان اینکه تجارت بین دو کشور باید در مدت کوتاه چند برابر افزایش پیدا کند افزود: در تجارت ترجیحی بین پاکستان و ایران باید تجدید نظر شود تا قاچاق بین دو کشور کاهش یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر: