کد خبر: ۲۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
«واسیلی تیتوف» مدیر بلندپایه اجرایی بانک «وی.تی.بی- VTB» در مسکو در دیدار با مدیرعامل بانک ملی ایران، آمادگی این بانک روسی را برای احیای روابط کارگزاری، صدور اعتبارات اسنادی و ضمانتنامه های ارزی و همکاری مشترک در زمینه تامین مالی پروژه های اقتصادی اعلام کرد.
بانک وی.تی.بی روسیه در سال 1990 میلادی در شهر سن پترزبورگ روسیه تاسیس شد و هم اینک دومین بانک بزرگ فدراسیون روسیه به لحاظ حجم دارایی ها به شمار می رود.
«واسیلی تیتوف» مدیر بلندپایه اجرایی بانک وی.تی.بی، رفع تحریم های هسته ای علیه جمهوری اسلامی ایران را فرصتی مغتنم برای احیای روابط مستحکم با نظام بانکی جمهوری اسلامی ایران بویژه بانک ملی ایران دانست.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، وی با ابراز تاسف از وقفه چند ساله ای که به دلیل تحریم های غربی در حسن روابط کارگزاری دوجانبه ایجاد شده بود، گفت: در شرایط پساتحریم این بانک آمادگی خود را برای همکاری مجدانه در عالی ترین سطح با بانک ملی ایران اعلام می کند و افزون بر احیای روابط کارگزاری و افتتاح حساب برای «میربیزنس بانک»، موضوع برقراری روابط کارگزاری با بزرگ ترین بانک دولتی جمهوری اسلامی ایران برای دریافت و صدور اعتبارات اسنادی و ضمانتنامه های ارزی و نیز همکاری مشترک در زمینه تامین مالی پروژه های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را نیز در دستور کار خود قرار داده است.
میربیزنس بانک، شاخه بانک ملی ایران در مسکوست.
مدیرعامل بانک ملی ایران در این دیدار با اشاره به اراده مقام های بلندپایه سیاسی دو کشور در توسعه همکاری های اقتصادی، گفت: بانک های بزرگ دو کشور باید فرصتی را که برای گسترش فعالیت های مشترک اقتصادی و بانکی فراهم آمده، غنیمت بدانند و برای تسهیل مراودات مالی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه نهایت همکاری و تعامل خود را مصروف دارند.
«عبدالناصر همتی» اضافه کرد: توسعه و تقویت روابط بانکی دوکشور نقش کلیدی و اثربخشی در تحقق اهداف اقتصادی و تجاری دوکشور دارد.
رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک های دولتی جمهوری اسلامی ایران گفت: بانک ملی ایران از دیرباز به اهمیت روابط بانکی با کشور روسیه توجه خاص داشته و بر این اساس با تاسیس میربیزنس بانک در مسکو به ایفای نقش راهبری در تعامل نظام بانکی دو کشور پرداخته است.
مدیرعامل بانک ملی ایران بر آمادگی کامل این بانک برای برقراری دوباره روابط کارگزاری به منظور ارائه خدمات بانکی متنوع همسو با فعالیت های اقتصادی دو کشور مانند گشایش اعتبار اسنادی، صدور ضمانتنامه، اعطای خطوط اعتباری کوتاه و بلندمدت وسایر خدمات بانکی متقابل تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، شامگاه بیست و ششم دی ماه با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد. 
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، باید در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: