کد خبر: ۲۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۵
وزیر نیرو گفت: موضوع آب برای همه نقاط کشور موضوع مهمی است بویژه برای فلات مرکزی که استان یزد هم جز آن است و از محدودیتهای منابع آب رنج می برد.
حمید چیت چیان در شورای اداری شهرستان اشکذر یزد با اشاره به اینکه موضوع آب همیشه موضوع مهم و مورد توجه مسئولان بوده گفت: یکی از مسیرهای حل مشکل آب، انتقال آن از کوهرنگ است.
به گفته وی مسیر و برنامه دیگر که درحال اجراست یکی انتقال آب از منطقه بهشت آباد در چهارمحال و انتقال آب از حدود 450 کیلومتری به یزد و کرمان است.
وی افزود: تامین منابع مالی این بخش مشکلات فراوان دارد و اجرای کار بسیار سنگین است که کار لوله گذاری آن شروع شده و تاکنون 26 کیلومتر آن لوله گذاری شده است.
وزیر نیرو اضافه کرد: طرح دیگر که عمدتا با سرمایه بخش خصوصی و با کمک دولت و تسهیلات صندوق توسعه انجام می شود شیرین سازی آب دریا در کنار خلیج فارس است که با 700 کیلومتر خط لوله ، آب برای مصرف صنایع و آب شرب استانهای یزد و کرمان تامین می شود.
وی درباره تولید برق نیز با اشاره به اینکه خوشبختانه استان یزد یکی از مراکز مهم و اصلی تولید برق است گفت: هم اکنون تولید برق این استان 1900 مگاوات است در حالی که پیک مصرفش 1100 مگاوات بوده در عین حال 2 هزار مگاوات نیز در حال ساخت است که یکی از نیروگاهها امروز با دو واحد گازی افتتاح می شود.
چیت چیان با اشاره به اینکه مردم یزد انسانهای توانمندی هستند و یکی از قطب های صنعتی کشور محسوب می شوند اضافه کرد: انصافا یزد از همین الگو تبعیت میکند و مردم اهل قناعت هستند .
وی تاکید کرد: اگر مصرف کنترل نشود آسیب به محیط زیست وارد می شود و اگر کنترل شود همراه با استفاده رشد را شاهد خواهیم بود.
وزیر نیرو با اشاره به اینکه مصرف برق استان یزد یک سوم کمتر از نرم کشور و میزان اتلاف برق آن نیز 5درصد پایین تر این نرم است ادامه داد: انسانهای مولد همیشه صرفه جو هستند و منشا ثروت آنان نیز در نحوه مصرف منابع مختلف اعم از آب و برق است.
وی همچنین با اشاره به حضور حماسی مردم در هفتم اسفند و خلق حماسه مردم گفت: مردم ایران اسلامی با تشخیص وظیفه و این حضور حماسی ، برای کشور اقتدار و سربلندی آفریدند.
وی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری درباره انتخابات، پیروز میدان انتخابات را مردم دانست که با تمام وجود وارد عرصه شدند و تصریح کرد: کمتر کشوری در منطقه است که اینگونه انتخاباتی برگزار کند چون مردم سالاری در کشور ما بی نظیر است.
وزیر نیرو اضافه کرد: مردم ایران آگاهانه در صحنه انتخابات حضور پیدا کرده و سرنوشت خود را تعیین می کنند از سوی دیگر تاثیر آرا و اراده مردم بر سرنوشت خود بی نظیر است.
چیت چیان امروز بعد از افتتاح دو طرح در شهرستان یزد با حضور بر گلزار شهدای اشکذر و ادای احترام به مقام شهدا در شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید تاکنون به بیست و دو استان سفر کرده که با احتساب سه سفر داخلی به شهرستانهای استان تهران ، سفر به استان یزد بیست و پنجمین سفر کاروان تدبیر و امید محسوب می شود.
بعد از انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ، سفر به یزد نخستین سفر کاروان تدبیر و امید به استانهاست.
نام:
ایمیل:
* نظر: