کد خبر: ۲۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
رییس شورای ملی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته از فراوانی و نابسامانی برگزاری نمایشگاه در تهران و سایر نقاط کشور انتقاد دارد و معتقد است که برگزاری نمایشگاه استاندارد و آداب خاص خود را دارد و شایسته نیست که افرادی با سوء‌استفاده از خوش‌نامی این صنف و صنعت، فروشگاه‌های سیار خود را نمایشگاه بنامند و در هر موقعیت و با هر کیفیت نمایشگاه برگزار کنند.
علی انصاری  در نشست سالانه هم‌اندیشی تشکل و اتحادیه‌های ملی و استانی 21 استان صنف و صنعت مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته در یافت‌آباد اظهار کرد: اهتمام به تقویت تولید انبوه و تجاری، مشارکت در افزایش اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری مولد خارجه و تلاش به منظور تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از جمله اولویت‌های شورای ملی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته است.

او با تاکید بر این‌که توجه ویژه به اضلاع مثلث توسعه یعنی دانش، روش و ابزار باید مد نظر تمامی فعالان صنایع کوچک و زودبازده باشد گفت: به این معنی که مضاف بر تقویت بنیان‌های دانشی و دانش‌بنیان کردن صنایع کوچک و زودبازده باید به سمت نوین‌سازی روش‌های تولید، بازاریابی، تجارت بین‌الملل و فتح بازارهای منطقه برویم که این رویکرد مستلزم نوسازی ابزار‌آلات تولید و استفاده از تکنولوژی پس دیجیتال است.

وی خاطرنشان کرد: ماشین‌آلات کنونی مورد استفاده در این صنعت، مربوط به دهه‌های گذشته و دوره پیش دیجیتال هستند و با این ماشین‌آلات نمی‌توان به رقابت موثر با رقبای مجهز به تکنولوژی‌های نوین پرداخت.

او اتخاذ وحدت رویه، همسویی در سیاست‌گزاری و اجرا و تعامل به منظور مثبت شدن تراز تجاری را از جمله ماموریت‌های راهبردی صنف و صنعت مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته در سال آینده دانست و گفت: در شرایط پساتحریم حق انتخاب تکنولوژی، انتخاب شریک تجاری و انتخاب مشتری داریم و باید به همان اندازه که برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین تلاش می‌کنیم، به ظرفیت‌های اقتصاد ملی برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت و رونق اقتصادی بیندیشیم و در کنار اینها علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی مبلمان منزل، اداری، کودک و نوجوان، نمایشگاه‌های تخصصی ماشین‌آلات مدرن و مجهز دنیای امروز را در کشور برگزار کنیم.

انصاری در پاسخ به انتقادات مکرر و متعدد روسای تشکل‌های استانی در خصوص افزایش رقم مالیات بر اصناف گفت: اولا حسب فرموده مقام معظم رهبری، پرداخت مالیات یک فریضه است و همه ما در مدار اطاعت از مقام معظم رهبری به این مهم توجه و اهتمام داریم، ولی اگر انتقاداتی به نحوه محاسبه و یا چگونگی پرداخت مالیات است، موظفیم با پرهیز از جنجال و انتقاد‌های هیجانی، موضوع را از طریق شورای ملی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته با مسوولان و مقامات ارشد مالی و مالیاتی مطرح و برای رفع و حل آن چاره‌جویی کنیم، اما این را باید همه مدنظر قرار دهیم که ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ مالیاتی، از پیش نیازهای توسعه و از جمله راه‌های جدا شدن از درآمدهای فروش نفت و مواد زیرزمینی است.

او با تقدیر از اقدام شهرداری تهران در انتقال محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی به شهر آفتاب، ابراز امیدواری کرد که از سال آینده با توجه به گسترش تعاملات تجاری، نمایشگاه‌هایی شایسته‌ شأن فعالان و صنعتگران ایران و صنوف و صنایع مختلف در محل دائمی نمایشگاه‌ها برگزار شود.

در این مراسم یزدانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل و رییس هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران ضمن اعلام حمایت قاطع دولت از توسعه صنعتی به‌طور عام و صنایع کوچک به‌طور خاص با اشاره به تعداد شهرک‌ها، نواحی و خوشه‌های صنعتی، از برند‌سازی، نوآوری، هماهنگی و مشارکت صنایع کوچک در روند توسعه صنعتی کشور به عنوان اولویت‌های مورد انتظار دولت نام برد.

تعقلی، مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری‌ صنایع کوچک نیز در این مراسم اظهار کرد: این صندوق با موجودی مطمئن خود آمادگی دارد با حمایت مادی مستمر از فعالان صنایع کوچک در مبادلات و معاملا داخلی و خارجی، وظایف خطیر خود را در این مقطع حساس ایفا کند.

در ادامه روسای اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنف و صنعت مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته از استان‌های اصفهان، قم و خراسان رضوی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

نام:
ایمیل:
* نظر: