کد خبر: ۲۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
معاون وزیر نفت از توان تامین ٧٠ درصد سوخت حمل ونقل کنونی با استاندارد یورو ٤ خبر داد و گفت: تا سه سال آینده همه گازوئیل بخش حمل ونقل با کیفیت یورو ٤ توزیع می شود.
به گزارش وزارت نفت، «عباس کاظمی» با اعلام این خبر افزود: امسال برای نخستین مرتبه به صادرات پایدار فراورده نفتی به غیر از بنزین رسیدیم که سال آینده این روند افزایش می یابد.
مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی یادآوری کرد سال 13٨٦ به دلیل قیمت غیر واقعی، بخش زیادی از فراورده های نفتی قاچاق می شد. همان زمان روزانه بیش از ٧٠ میلیون لیتر بنزین توزیع می شد که پدیده قاچاق را نشان می داد زیرا این مقدار، منطبق با مصرف واقعی کشور نبود.
وی ادامه داد: پس از آن طرح سهمیه بندی شکل گرفت و محدودیتی ایجاد نشد بلکه مدیریت انجام شد تا مصرف سوخت مدیریت شود.
کاظمی به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی درباره سوخت های جایگزین اشاره کرد و گفت: مصرف سی.ان.جی (گاز مایع فشرده) توسعه یافت و دولت به آرامی قیمت ها را اصلاح کرد تا معضل قاچاق بهبود یابد.
کاظمی درباره توسعه شبکه سوخت رسانی گاز گفت: با توقف عرضه گازوئیل به نیروگاه ها و عرضه سوخت جایگزین به آنها، وزارت نفت توجه خود را روی تامین سوخت بخش حمل ونقل متمرکز کرد.
اکنون روزانه 22 میلیون لیتر گازوئیل یورو 4 در شماری از کلانشهرهای کشور مانند تبریز، اراک، اصفهان، کرج، تهران، اهواز، شیراز و مشهد تولید و توزیع می شود.
قرار است با بهره برداری از واحدهای تازه پالایشگاهی، شهرهای بیشتری زیر پوشش این نوع سوخت پاک قرار بگیرند.
نام:
ایمیل:
* نظر: