کد خبر: ۲۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
آیت الله امامی کاشانی:
خطیب نماز جمعه تهران آزمایش موشکی سپاه را نمونه بارز صلابت نظامی و حرکت شتابان فرزندان انقلابی ایران اسلامی در عرصه علم و فناوری دانست.
 آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: آزمایش موشکی ایران که برای دفاع مشروع از خود است موجب عصبانیت و نگرانی دشمن ملت ایران اسلامی شده است حال آنکه ایران پایبند به قوانین بین المللی است و این موضوع هم تناقضی با برجام ندارد.
امام جمعه موقت تهران گفت: حضور و استقبال مردم از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تهدیدی برای دشمنان اسلام و کشور است.
وی با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب گفت :‌ معظم له در این دیدار بر سه موضوع مهم اقتصاد مقاومتی، شتاب علمی و ارتقای اقتدار و استقلال کشور در برابر نفوذ بیگانگان تاکید کردند.
آیت الله امامی کاشانی افزود : از مردم بزرگ، آگاه ، بصیر و فهیم ایران که این چنین باشکوه در دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی شرکت کردند ، تشکر فراوان می کنم.
وی گفت : این استقبال و حضور مردم در پای صندوق های رای تهدیدی برای دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران است و انشاءالله این ملت در سایه امام عصر (عج) معزز و مکرم و سلامت باشد .
آیت الله امامی کاشانی با اشاره به شان بالای مجلس خبرگان رهبری افزود :‌ در این مجلس مبحث حکومت اسلامی و حاکم اسلامی مطرح است که بر اساس آیات و روایات ، حکومت در زمان حیات ائمه اطهار (علیهم السلام) با امام و در عصر غیبت کبری با فقیه جامع الشرایط است .
امام جمعه موقت تهران با اشاره به آسیب های نظام های حاکم بر سایر کشورها گفت : در بسیاری از کشورها حاکمان یا به ملت های خود ظلم می کنند و یا به طور مستقیم و غیر مستقیم به سایر ملت ها ظلم روا می دارند.
وی گفت : شاهدیم که برخی حاکمان چگونه اموال ملت های خود را غارت و آنها را بیچاره می کنند از طرفی حاکمانی نیز هستند که صرفا ً  به رفاه ملت های خود پایبند هستند حتی اگر به قیمت استعمار و استثمار سایر ملت ها باشد .
ایت الله امامی کاشانی افزود : این در شرایطی است که در نظام جمهوری اسلامی ایران از زمان امام راحل و سپس رهبرمعظم انقلاب اوضاع به گونه دیگری است و نظام به حقوق ، فرهنگ ، دین و اقتصاد مردم پایبند است .
امام جمعه موقت تهران گفت : نظام ما سه قوه را ترغیب می کند که جامعه به لحاظ سیاست ، اخلاق و علم باید چگونه باشد که این سفارش ها برخاسته از هویت حاکم است.
وی افزود : در دیدار روز گذشته اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب ، ایشان در همه این زمینه ها توصیه هایی داشتند و انشاءالله خداوند سایه ایشان را مستدام و وجود شریفشان را با طول عمر همراه با سلامتی در سایه حضرت ولی عصر(عج) همواره باقی بدارد اما معظم له درعین حال فرمودند : که بعد از من مراقب باشید که چه کسی را انتخاب می کنید ، کسی را انتخاب کنید که پایبند ملت و انقلاب باشد .
امام جمعه موقت تهران گفت : رهبر معظم انقلاب بر سه اصل تاکید کرده اند که نخستین این اصول اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی بود و اینکه ملت خود را نشان دهند و تمدن اسلامی نیز این چنین است.
وی گفت : ایشان سپس بر موضوع توسعه و شتاب علمی کشور تاکید کردند که نمونه آن آزمایش موشکی اخیر سپاه پاسداران است .
امامی کاشانی افزود : اگر چه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از این آزمایش ابراز نگرانی کرده اند اما مگر می شود که کشور و ملت ایران به فکر امنیت خود نباشند؟ و این اقدامات برای ارتقای امنیت کشور است .
امام جمعه موقت تهران گفت : دشمنان ایران اسلامی در اطراف ما بیکار نمی نشینند و برنامه و شیطنت هایی انجام می دهند اما جرات تعدی به کشورمان را ندارند زیرا توسعه علمی ، حماسه و شجاعت مردم،  قدرت نظامی و دفاعی نیروهای مسلح از جمله نیروی دریایی ، هوایی و زمینی ما را می بینند و جرات نمی کنند علیه ما نقشه بکشند .
وی گفت : دشمنان ایران اسلامی در حالی از آزمایش موشک های قیام و قدر این طور عصبانی می شوند که ملت ایران به هیچ کشوری کاری ندارد و این اقدامات فقط برای امنیت کشور است .
امامی کاشانی افزود : موضوع برجام نیز نشان داد که ایران اهل مذاکره است و کارهای خود را با صلح و مذاکره انجام می دهد .
امام جمعه موقت تهران گفت : از طرفی باید به تجهیزات نظامی و دفاعی نیز اهمیت داد زیرا ارتقاء توان دفاعی کشور نباید در برابر تحریم ها از دست برود  و این موضوع مهمی است .
وی گفت : البته این با موضوع برجام ارتباطی ندارد اما در هر صورت دشمنان کشور همواره دندان تیز کرده اند و ایران نیز باید به امنیت خود پایبند باشد .
امامی کاشانی با اشاره به توان بالای نیروی دریایی ایران در مقایسه با برخی کشورهای دیگر ، بار دیگر بر حرکت در چارچوب برنامه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت :  مجلس شورای اسلامی در این زمینه وظایفی دارد و باید قوانینی وضع شود که به اقتصاد کشور کمک و برخی مقررات و آیین نامه هایی که جلوی روند توسعه اقتصادی را برای اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی می گیرد، برطرف شود .
امام جمعه موقت تهران گفت : حکومت ما ، حکومتی است که به مسائل سایر کشورها کاری ندارد اما نگاهش به ضعفا و ملت هاست و این نظام در جهان یگانه است و این نیز به برکت ولی فقیه است.
وی با اشاره به نامگذاری 22 اسفند به عنوان روز شهید گفت ‌ : این روز به مناسبت فرمان حضرت امام خمینی  (ره) برای تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نامگذاری شده است و حجت الاسلام شهیدی نیز آنچه را که باید  در این زمینه گفته شود پیش از خطبه ها بیان کرد .
امامی کاشانی افزود :‌ درگذشت و رحلت عالم بزرگ ، بصیر ، فداکار ، مخلص ، مدیر و مدبر حضرت آیت الله واعظ طبسی (ره) را تسلیت می گویم و واقعا ً رفتن این شخصیت ها برای کشور موجب خسارت است .


*زندگی فاطمه (س) همچون پیامبر(ص) بود   
خطیب نماز جمعه تهران گفت: همه زندگی ، خلق و خوی و منش حضرت فاطمه(س) همانند پیامبر اسلام (ص) بود.
آیت الله امامی کاشانی در خطبه نخست نماز جمعه تهران با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و برشمردن برخی سیره و سلوک اهل بیت (س) به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) در انفاق و کمک رسانی به مردم افزود: هرچند ما خود را مرید اهل بیت(س) و دختر پیامبر اسلام (ص) می دانیم اما صرف اینکه ما زیر پرچم فاطمه (س)و امام حسین (ع) هستیم کافی نیست چرا که بایستی در عمل هم در حد توان در خط و مشی آنها رفتار کنیم.
خطیب نماز جمعه تهران گفت : حضرت فاطمه (س) در همه عمر خود به فکر فقرا و نیازمندان بود و مانند همسرش علی (ع) هیچگاه مسکینی را رد نمی کرد به طوری که حضرت  زهرا(س) در شب عروسی خود پیراهن عروسی اش را که از پدرش هدیه گرفته بود به نیازمند بخشید.
امامی کاشانی افزود: مسلمانان و مخصوصا پیروان اهل بیت (س) باید این شیوه فاطمه زهرا (س) و اهل بیت (س) را سرلوحه خود قرار دهند و تا حد امکان به فکر مستمندان ، همسایگان و بستگان نیازمند خود باشند.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به روایات اهل سنت در خصوص جایگاه رفیع حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: از دید بسیاری از صاحبنظران و علمای بزرگ برادران اهل سنت حضرت فاطمه (س) الگوی بسیار با ارزش و کم نظیری است به طوری که عبدالفتاح از بزرگان اهل سنت در این خصوص می گوید: بایستی فاطمه را مشاهده و همه زندگی این بانوی بزرگ را به دقت بررسی و از آن پیروی کرد.
آیت الله امامی کاشانی همچنین با اشاره به اینکه دین محور اخلاق و اخلاق یکی از زیربناهای تمدن اسلامی گفت: یکی از چهره های تمدن اسلامی و تمدنی که پیامبر(ص) آوردند وجود مطهر فاطمه (س) است ،چرا که زندگی سراسر ایثار این بانوی بزرگ و رعایت حقوق دیگران و رسیدگی به امور زندگی خود و مردم الگوی بسیار مناسبی برای تمدن اسلام و سایر تمدن هاست.



نام:
ایمیل:
* نظر: