کد خبر: ۲۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
اجرای برجام دو یا همان اقدام مشترک ملی که در موضعگیری ها و سخنرانی های مسئولان دولتی به دفعات تأکید شده است، ابتدا از سوی رییس دولت تدبیر و امید در 17 بهمن 94 در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی شدن راه آهن تهران- مشهد، مطرح شد.
دولت «تدبیر و امید» که پس از تعامل با دنیا و اجرای برجام، سال سخت اقتصادی خود را با برگزاری انتخابات مهم مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی به پایان برد، امروز تاکید دارد که باید برای توسعه کشور برجام دو را آغاز کنیم.
برجام دستاوردی است که همه ملت به آن افتخار می کنند، دستاوردی که از دو سال و نیم تلاش شبانه روزی تیم توانمند هسته ای و دولت تدبیر و امید حاصل شده است، اما اکنون، که می خواهیم ایران آباد و سرافراز را در چارچوب اقتصاد مقاومتی بسازیم، نوبت به برجام دو با محوریت اقتصادی رسیده است.
اما این نکته را نباید فراموش کنیم که در فضای اقتصادی نیز همانند فضای سیاسی بدون وحدت، عزم، اراده و مشارکت حداکثری به اهداف خود نخواهیم رسید، به همین دلیل است که رییس جمهوری هماهنگی هر چه بیشتر قوا و نهادها را برای سرعت بخشیدن به روند توسعه کشور ضروری دانسته است.
دولت تدبیر و امید با کمک مردم و رهنمودهای رهبر فرهیخته انقلاب توانست توطئه ها را به شکست بکشاند و دنیا را متوجه کند که مردم ایران مردمی منطقی و طالب یک زندگی مسالمت آمیز در کنار سایر کشورهای دوست منطقه اند.
امروز و بعد از اجرای رسمی برنامه جامع اقدام مشترک بهترین فرصت است تا فضا برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی ایجاد شود و سرمایه گذاران داخلی و خارجی احساس کنند که در امن ترین و مناسب ترین شرایط برای کار و فعالیت قرار دارند.
بنابراین ضروری است برای آغاز برنامه جامع اقدام مشترک ملی در تمام صحنه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی یکپارچه و در کنار هم بر توانایی های خود تکیه کنیم.
رییس جمهور بارها در سخنرانی های متعدد تاکید کرده است که امروز نیاز به یک برنامه جامع مشترک داریم؛ چرا که از 'برجام یک' عبور کرده ایم و باید 'برجام دو' را آغاز کنیم. ما در اهداف ملی و توسعه کشور اختلاف نداریم و همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات را حل کنیم.
روحانی گفته است که دولت با همه توان در کنار مردم برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور و ایجاد شرایط بهتر می ایستد و سال آینده، سال شکوفایی و پیشرفت کشور ایران خواهد بود.
رییس جمهوری هدف دولت یازدهم را ساختن ایران آباد و پیشرفته می داند و معتقد است: ما امروز قادر هستیم بهترین صنعت ها را با برنامه ریزی درست در جهان عرضه کنیم و به رقابت بپردازیم، ما با کمک و حضور مردم، ایرانی آباد و سرافراز بهتر از گذشته خواهیم ساخت.
ما باید با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ایران را بسازیم، امروز با جمعیت 80 میلیونی، مردمی تحصیل کرده و جوانانی غیور و دانش آموخته ی دانشگاه هایی بسیار قوی در کشور، توان آن را داریم که از جنبه اقتصادی و صنعتی با دنیا رقابت کنیم. امروز روزی است که شرایط بین المللی هم برای مشارکت با مردم ایران، برای کار و فعالیت مشترک کاملا آماده است.
توان ملت ایران، دانش و بنیه علمی جوانان ما، امکانات مادی و طبیعی کشور همه و همه می تواند ما را به خوبی به قله پیشرفت و سرافرازی در زندگی مادی و معنوی برساند. به امید روزی که این چنین شود.
منبع : ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: