کد خبر: ۳۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴
قائم مقام وزیر کشور گفت: برداشت و استنباط حقوقی ما با استنباط شورای نگهبان در خصوص ابطال آرای منتخب سوم اصفهان متفاوت است.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حسینعلی امیری روز دوشنبه در حاشیه مراسم ترحیم والده همسر رییس جمهوری در جمع خبرنگاران درباره ابطال آرای یکی از منتخبان اصفهان در مجلس دهم افزود: البته این موضوع در دست پیگیری است.
وی در خصوص علت باطل شدن آرای منتخب سوم این شهر گفت: این را از شورای نگهبان بپرسید.
امیری در خصوص این که آیا شورای نگهبان دلایل این ابطال را به وزارت کشور اعلام کرده است یا خیر؟ گفت: به وزارت کشور چیزی اعلام نشده است.

** صحت انتخابات مجلس فقط در 4 حوزه هنوز تایید نشده است
قائم مقام وزیر کشور درباره تایید صحت انتخابات مجلس در حوزه های مختلف نیز یادآورشد: شورای نگهبان صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی را در تمام حوزه ها به جز چهار حوزه تایید کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که صحت انتخابات در کدام حوزه ها هنوز تایید نشده است، افزود: شورای نگهبان تاکنون صحت انتخابات را در تمام حوزه ها به جز چهار حوزه شامل ماکو، بویراحمد و دهلران را تایید کرده است.
وی همچنین درباره مسائل پیش آمده در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان توضیح داد: در این مورد اختلاف نظر حقوقی وجود دارد، نظر شورای نگهبان ابطال آرا است که اعلام شده است.
امیری در پاسخ به این پرسش ایرنا که نظر وزارت کشور در این مورد چیست نیز گفت: باید صبر کنیم.
قائم مقام وزیر کشور درباره مرحله دوم انتخابات مجلس هم خاطرنشان کرد که مرحله دوم این انتخابات روز جمعه 10 اردیبهشت در 21 استان برای تعیین نمایندگان 69 کرسی مجلس برگزار می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: