کد خبر: ۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۸
استاندار کردستان مطرح کرد:
استاندار کردستان تنها راهکار اصلی برای برون رفت از شرایط اقتصادی این استان را سرمایه گذاری دانست و گفت: اگر سرمایه گذاری صورت نگیرد تولید ثروت و ایجاد اشتغال درکردستان محقق نخواهد شد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛ روز پنجشنبه در آیین افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کردستان در سنندج، تاکید کرد: همه مسوولان باید در جهت جذب سرمایه های کوچک و بزرگ داخل و خارج از کشور برای توسعه کردستان تلاش کنند.

وی گفت: همه به این نتیجه رسیده ایم که شرایط لازم برای جذب سرمایه گذاری به اندازه کافی در کردستان وجود ندارد و باید تلاش خود را برای ایجاد این شرایط به کار ببریم.

وی عدم همکاری ها را موجب تمایل نداشتن سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان کردستان دانست و گفت: برخی از سرمایه گذاران کردستانی به دلیل عدم همکاری برخی از دستگاه ها در سایر استان های کشور و یا خارج از کشور اقدام به سرمایه گذاری کرده اند که در صورت رفع موانع و همکاری دستگاه های اجرایی، حاضر هستند در کردستان سرمایه گذاری کنند.

استاندار کردستان طولانی شدن روند صدور مجوزها و اقدامات اداری را یکی از موانع مهم در جذب سرمایه گذاری در کردستان دانست و تاکید کرد: باید این فضا را تغییر داد.

وی افزود: به دنبال مقصر گشتن در این موضوع بی فایده است و باید همه مسوولان تلاش کنند فضای تسهیل و تسریع در جذب سرمایه گذاری در کردستان به وجود بیاید.

زاهدی گفت: فکر نمی کنم کسی به عمد و یا از روی دشمنی بخواهد در زمینه جذب سرمایه گذاری در کردستان خللی وارد کند بلکه باید به دنبال کار فرهنگی، فرهنگ سازی و سازماندهی تشکیلاتی برای جذب سرمایه گذار باشیم.

وی ایجاد مرکز خدمات سرمایه گذاری را در قالب سازماندهی تشکیلاتی برای جذب سرمایه گذاری بسیار موثر دانست و گفت: این مرکز می تواند روند جذب سرمایه گذاری را تسهیل و تسریع کند.

زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید کردستان را بیشتر و بهتر به مردم داخل و خارج از کشور شناساند، گفت: کردستان به خوبی معرفی نشده است.

وی با اشاره به اینکه برخی ها هنوز هم فکر می کنند، کردستان ناامن است، گفت: کردستان امروز امن ترین استان کشور است و سال ها است که هیچ مشکل امنیتی در این استان وجود ندارد.

استاندار کردستان در ادامه به آموزش کارشناسان مرتبط با موضوع سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: این آموزش ها باید مستمر و به حال استان مفید باشد.

وی تاکید کرد هدف گیری دوره های آموزشی در استان باید به سمت توسعه کردستان باشد و در غیر این صورت این آموزش ها تاثیر چندانی در روند توسعه استان نخواهد داشت.

وی بر فرهنگ سازی در جامعه برای جذب سرمایه گذاری نیز تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری باید هم در نظام اداری و هم به عنوان خواسته عمومی جامعه، مورد توجه قرار گیرد و آنقدر تکرار شود که ملکه ذهن همه شود.

زاهدی همچنین خواستار آماده کردن تیم کارشناسی دستگاه های اجرایی استان برای جذب سرمایه گذاری شد و گفت: حیات، رفاه و آسایش مردم کردستان در گرو جذب سرمایه گذاری است.

وی بر گذر از اقتصاد معیشتی در استان کردستان تاکید کرد و گفت: برای اینکه اقتصاد مقاومتی داشته باشیم باید تولید ثروت کنیم و مردم در رفاه و آسایش باشند و از اقتصاد معیشتی فعلی عبور کنیم.

استاندار کردستان در بخش پایانی سخنان خود بر محرز شدن اهلیت سرمایه گذاران در استان نیز تاکید کرد و گفت: باید اهلیت کسی که تمایل به سرمایه گذاری دارد کاملا محرز شود و صرف اینکه کسی پول داشته باشد ملاک سرمایه گذار نامیدن وی نباشد.

زاهدی افزود: برخی افراد پول ندارند اما صاحب ایده، فکر و نظر هستند و می توانند کارآفرین باشند که باید از این افراد نیز حمایت شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز خدمات سرمایه گذاری تا مرحله صدور مجوز برای سرمایه گذاران باید روند را پیگیری کند، گفت: دستگاه های اجرایی نیز باید در کمترین زمان ممکن مجوزها را صادر و موارد را پیگیری نمایند.

استاندار کردستان به کمبود زمین در شهرک های صنعتی کردستان نیز اشاره کرد و گفت: مساحت فعلی اراضی شهرک های صنعتی نمی تواند مشکلات حوزه سرمایه گذاری را برطرف کند و از این رو این مسایل را از طریق وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تملک زمین مورد نیاز پیگیری می کنم.

وی به مشوق های سرمایه گذاری در کردستان نیز اشاره کرد و گفت: معافیت مالیاتی و افزایش طول بازپرداخت تسهیلات از جمله مشوق های سرمایه گذاری در کردستان است.

زاهدی با اشاره به اینکه همه مسوولان کشور عنایت ویژه ای به کردستان دارند و دوست دارند در این استان کار انجام شود، گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری باید یک تمرکز در جذب سرمایه گذار بوجود آورد تا از موازی کاری جلوگیری شود.

استاندار کردستان حمایت دستگاه قضایی در استان از جذب سرمایه گذاری را نیز پشتیبانی خوبی برای این موضوع دانست و اظهار کرد: باید از این فرصت برای جذب سرمایه گذاری و توسعه استان استفاده کرد.

قرار است با افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کردستان هر یک از دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه سرمایه گذاری، یک نماینده تام الاختیار به این مرکز معرفی کنند و روند جذب سرمایه گذاران در این مرکز تسریع و تسهیل شود.

ساختمان این مرکز به امکانات و تجهیزات لازم مجهز شده است و محل استقرار نمایندگان هر یک از دستگاه های اجرایی نیز در این مکان مشخص شده است.

مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کردستان همچنین اقدام به راه اندازی پایگاه اینترنتی به نشانی http://www.kuinvestment.com کرده است و فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در استان کردستان در این سایت گنجانده شده است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: