کد خبر: ۳۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
محمد‌هاشمی رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عملکرد محمود احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری گفت: در دولت‌های نهم و دهم در زمینه توقف توسعه و به انزوا کشیدن ایران در مجامع جهانی اتفاقات بدی برای ایران افتاد.
رئیس سابق سازمان صداوسیما در مصاحبه با عصر ایران خاطر نشان کرد: به دلیل انزوای سیاسی و ایجاد تحریم‌های اقتصادی، دولت مجبور بود تحریم‌ها را دور بزند که همین کار باعث شد تا فسادهای گسترده و بی سابقه در ایران رخ بدهد.
پرونده‌های سه هزار میلیاردی و نفتی نمونه‌های بارز این مسئله است. وی تصریح کرد: هیچگاه در ایران شاهد نبودیم که یک دکل نفتی گم شود اما در دولت نهم و دهم این اتفاق افتاد. فسادهای گسترده در کشور حاصل سیاست‌های غلط دولت گذشته بود که دامن کشور را گرفته است.
"سرپرست وزرات خارجه در دولت رجایی" ادامه داد: دولت یازدهم به ریاست روحانی با مذاکرات هسته‌ای ابتدا جهت گیری منفی کشورهای جهان علیه ایران را متوقف کرد و به واسطه آن تحریم‌ها لغو شد و قطعا با گذشت زمان آثار مثبت این حرکت فعالانه دولت یازدهم در سیاست خارجی مشخص خواهد شد.
 عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توافق هسته‌ای با استقبال وسیع مردم ایران و جهان روبرو شد و زمینه امیدواری مردم به فردایی بهتر و بهبود وضعیت اقتصادی کشور را فراهم کرد.محمد‌هاشمی در مورد دلایل شکست اصول‌گرایان در انتخابات هفتم اسفند 94 در شهر تهران گفت: اکثر کانون‌های قدرت در دهه گذشته در اختیار اصول‌گرایان بود و حاصل مدیریت آنها برای کشور منفی بوده است.
 در حوزه اقتصادی که مدیریت آنها گرانی، تورم و فساد به بار آورد در حوزه اجتماعی نیز ما شاهد رشد فسادهای و مشکلات گسترده اجتماعی بودیم.عضو سابق حزب کارگزاران تصریح کرد: در این سال‌ها ما شاهد بودیم که به شدت طلاق و فروپاشی خانواده‌ها رشد کرده است. وقتی خانواده از هم می‌پاچد برای جامعه آثا سویی برای جامعه دارد. فرزندان دچار مشکل می‌شوند از جمله اخلاقی و رفتاری.
برادر آیت‌الله‌هاشمی افزود: ناهنجاری‌های اجتماعی در زمان اصول‌گرایان رشد پیدا کرده است. گزارش‌هایی منتشر شده است که سن مصرف مواد مخدر به زیر 15 سال رسیده است.وی ادامه داد: در دولت اصلاحات ما به خود کفایی گندم رسیدیم اما در دولت احمدی نژاد خود کفایی را گرفتیم و گندم از خارج وارد کردیم و تقریبا 800 درصد مصرف گندم کشور را وارد کردیم. محمد‌هاشمی با بیان اینکه بیکاری جوانان زمینه فساد در کشور فراهم می‌کند،خاطر نشان کرد: دولت احمدی نژاد به جای اینکه فرصت شغلی برای جوانان ایران ایجاد کند، فرصت شغلی برای جوانان کشورهای بیگانه مانند چین، ترکیه و هند بوجود آورد. عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این عملکرد مردم را ناامید کرده بود و باعث شد در حماسه 94 به جریان اعتدال و اصلاحات رای بدهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار