کد خبر: ۳۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
سخنگوی هیات مركزی نظارت بر انتخابات درباره ابطال آرای یكی از منتخبان حوزه انتخابیه اصفهان تاكید كرد: تصمیم شورای نگهبان بر اساس موازین و چارچوبهای قانونی بوده و در تصمیمات قبلی تغییری ایجاد نشده است.
سیامك ره پیك سخنگوی هیات مركزی نظارت بر انتخابات در گفت وگویی از تائید صحت برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه دیگر در جلسه امروز شورای نگهبان قانون اساسی خبر داد.
وی افزود: در این جلسه گزارش مفصلی از اقدامات انجام شده مربوط به برگزاری انتخابات در پنج حوزه باقی مانده ارائه شد و اعضا در خصوص هر یك از حوزه های انتخابیه تصمیماتی اتخاذ كردند.
وی خاطر نشان كرد: از پنج حوزه انتخابیه (بویراحمد، پاكدشت، كهنوج ، دهلران و ماكو) ،‌ چهار حوزه كه بازرسی انجام شده بود گزارشها ارائه‌ و صحت انتخابات سه حوزه تائید شد اما در یك حوزه ، آرا بازشماری و تصمیم گرفته شد كه انتخابات در آن حوزه نیز تائید شود زیرا نتیجه بازشماری تاثیری در نتیجه انتخابات نداشت.
وی گفـت : البته در یك حوزه از این 5 حوزه انتخابیه با توجه به گزارشهایی كه دریافت شده بود آرای برخی صندوقها به علت تخلفات ابطال شد اما در نتیجه عمومی انتخابات در آن حوزه تاثیری ایجاد نشد.
عضو حقوقدان شورای نگهبان قانون اساسی گفت: فقط یك حوزه انتخابیه باقی مانده است (حوزه ماكو) كه با توجه به گزارشهای ارائه شده و آرای نزدیك منتخبان كه می توانست در یك مرحله ای یا دو مرحله ای بودن انتخابات تاثیرداشته باشد بحثهایی مطرح و نتیجه این شد كه در فرصت كوتاهی كل آرای این حوزه بازشماری شود.
سخنگوی هیات مركزی نظارت بر انتخابات افزود: بر این اساس كار بررسی انتخابات در 206 حوزه انتخابیه به پایان رسید و یك حوزه باقی مانده (حوزه ماكو) با توجه به گزارشها و لزوم رعایت حقوق مردم در آرایی كه به صندوق ریخته بودند نیازمند بازشماری آرا است و اوایل هفته آینده نتیجه آن اعلام می شود.
ره پیك در پاسخ به این پرسش كه آیا در نتیجه بررسی های شورای نگهبان برای حوزه هایی كه قبلا صحت برگزاری انتخابات در آن اعلام شده است تغییری ایجاد می شود گفت: با توجه به اینكه پرونده این حوزه ها طبق گزارشها و‌ بازرسی ها بطور تفصیلی در شورا مطرح و طبق قانون با رای اكثریت مطلق درباره آنها تصمیم گیری شد تغییری در تصمیمات قبلی ایجاد نشده است.
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره تداركات مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: با توجه به هماهنگی ها، دستگاههای اجرایی و نظارتی در این باره آمادگی كامل دارند و انتخابات در حوزه هایی كه به مرحله دوم كشیده شده است بدون هیچ مشكلی به خوبی برگزار می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: