کد خبر: ۳۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: مقدمات فروش سه هزار میلیارد ریال اوراق مشاركت برای توسعه این پالایشگاه مهیا شده است.
به گزارش روز جمعه وزارت نفت، احمد ادیب این مطلب را در جریان نشست مشترك با عباس كاظمی معاون وزیر نفت و هیات همراه با اعضای كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در محل این پالایشگاه بیان كرد.
وی افزود: با توجه به مشكلات مالی موجود و برای تامین اعتبار برای انجام پروژه ها و تكمیل پالایشگاه، مقدمات فروش اوراق مشاركت تا سقف سه هزار میلیارد ریال را تصویب كردیم؛ همچنین مقدمات برای ورود به بورس انرژی آغاز شده است.
وی افزود: با تدبیر وزارت نفت و تزریق نقدینگی، تا حدود زیادی از مشكلات برطرف شد اما بدون شك در صورت تحویل به موقع كالا و تامین اعتبار فاز نخست طرح خردادماه وارد مدار می شود.
مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس بر لزوم حمایت جدی بانك مركزی بویژه بانك ملت از این طرح ملی، تاكید كرد و گفت: زمان سررسید بیشتر تسهیلات اخذ شده یك سال پس از راه اندازی كل پالایشگاه خواهد بود.
ادیب با بیان اینكه با افتتاح فاز یك پالایشگاه خلیج فارس روزانه ١٢ میلیون بشكه به ظرفیت تولید بنزین كشور افزوده می شود، گفت: با توجه به اینكه كل تولید بنزین در پالایشگاه های كشور در مجموع حدود 65 میلیون لیتر در روز است، پالایشگاه ستاره خلیج فارس به تنهایی می تواند برابر با60 درصد تولید كل پالایشگاه های كشور بنزین تولید كند.
وی از مهمترین دستاوردهای اجرای این طرح را استفاده ٧٠ درصدی از توان مهندسان داخلی و تحقق سهم ٦٢ درصدی در تامین كالا و تجهیزات توسط سازندگان داخلی و به كارگیری ١٠٠ درصدی از توان متخصصان و پیمانكاران داخلی در حوزه اجرا و راه اندازی اعلام كرد.
مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: مهمترین آثار اجرای این طرح، دستیابی به بالاترین سهم تولید فرآورده های نفتی پس از انقلاب در عین تحقق خودكفایی، افزایش شاخص تولید ناخالص داخلی كشور، تبدیل ایران به قطب تولید و صادرات بنزین یورو٤، زمینه سازی حضور قدرتمندتر ایران در بازار بانكرینگ منطقه و بهبود شاخص های محیط زیست و كنترل آلایندگی های صنعتی خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار