کد خبر: ۳۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸
خطیب جمعه تهران گفت: همه باید در اجرای اقتصاد مقاومتی به دولت كمك كنند، تا كشور در این زمینه پس از یكسال به دستاورد ملموسی دست یابد.
آیت الله محمد امامی كاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نامگذاری سال 95 به عنوان اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: رهبر انقلاب اقتصاد مقاومتی را اولویت نخست دانستند و اگر ما در اقتصاد موفق شویم در مسایل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز موفق خواهیم شد.
امام جمعه موقت تهران گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر جمعی از مسوولان تاكید كردند كه دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی محور است و باید همه به دولت كمك كنند.
آیت الله امامی كاشانی گفت: آمریكا، دنباله روهایش و دشمنان همواره به دنبال نقطه ای هستند كه از آن طریق علیه كشور اقدام كنند، به همین دلیل این موضوع بسیار مهم و قابل توجه است.

** بیاییم همه بر محور رهبری باشیم
خطیب جمعه تهران در ادامه سخنان خود یادآورشد: به خاطر خدا، عزت جمهوری اسلامی و نظام اسلامی بیاییم همه بر محور شخص رهبری یعنی محور فقاهت، عدالت، ورع و تقوا، محوریت تدبیر و جهان بینی باشیم.
وی افزود: بدون حساب های خرده با هم بیاییم تمام منفعت ملت را حساب كنیم، ببینیم چه باید كرد و هر كسی چه كار می تواند بكند، این وظیفه و تكلیف ماست.
آیت الله امامی كاشانی همچنین در بخش دیگری از خطبه ها گفت: برخی كشورها از جمله كشور چین كارگاههای و صنعت های كوچك را جمع كرده و بنگاه های عظیمی هم بر آنها نظارت و حكومت می كند، وام می دهند و می گویند این كار را بكنید، بر كار و فروش نظارت و صادر می شود.
**نهادهای حمایتی باید تشكیلاتی شوند
وی ادامه داد دولت محترم كه دنبال این مسایل و در جهت وام دادن است،‌ و كمیته امداد و نهادهای حمایتی دیگر نیز باید تشكیلاتی عمل كنند این كه به یك نفر پول بدهند این شخص برود چیز دیگری بخرد نباشد، باید شغل را ایجاد كرد و این فرمایش پیامبر اكرم(ص) است و ما هم مسلمانیم.
خطیب جمعه تهران در عین حال گفت: كشور و ملت ایران هر جا حضور داشت مشكل را از سر راه برداشت، از اول انقلاب هر جا ملت ما حضور داشت مشكل را برداشت اینها هم حضور می خواهد سرمایه داران هم باید در میدان حضور داشته باشند.
آیت الله امامی كاشانی همچنین با تاكید بر اهمیت اشتغال زایی گفت : رهبر معظم انقلاب فرموده اند اگر صادقانه به دنبال اقتصاد برویم به جایی می رسیم و خدا كمك می‌كند.
وی در عین حال افزود: اقتصاد، یك بحث فنی و علمی است؛ این را دانشمندان، دولت و كسانی كه در این جهت حركت می‌كنند همچون مجلس و دیگران باید انجام دهند، اما نكته‌ای كه باید به آن توجه كرد، فرهنگ اسلام است كه اسلام، بیكاری را نمی پسندد.
خطیب جمعه تهران یادآورشد كه در كشورمان كه جوانان دارای تحصیلات عالیه و دانشگاهی دارد، باید مشاغل دانش‌بنیان ایجاد شود.
آیت الله امامی كاشانی در خطبه اول نمازجمعه نیز با اشاره به تمدن اسلامی و پایه‌های آن، گفت: اساس تمدن اخلاق است ، هم غربی‌ها و هم شرقی‌ها بر روی این موضوع تاكید دارند.
وی همچنین بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته ای و یاد شهدای هسته ای كشورمان را گرامی داشت.
خطیب جمعه تهران همچنین اظهار داشت: دین اسلام مجموعه‌ای از اخلاق، اعتماد، قوانین و مقررات است كه یك محدوده آن اخلاق است؛ اخلاق موجب پاكیزگی در زندگی انسان می‌شود و اگر پایه و اساس زندگی انسان نشود، زندگی و حیاتی وجود ندارد.
امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به آغاز ماه رجب گفت: ماه رجب ماه عبادت و توجه به خداوند است؛ در این ماه انسان باید خود را بسازد و به خود توجه كند و باید از خدا بخواهد كه در این ماه نعمت گسترده به او بخشیده شود.
خطیب جمعه تهران در پایان اسلام را مجموعه ای اعتقادات - قوانین و اخلاق دانست و به والدین توصیه كرد به فرزندان بیاموزند كه آغاز زندگی مشترك خود را برپایه توجه به خداوند و اخلاق محكم كنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: